יום שבת, 11 ביוני 2022

תלמידי חט"ב קציר חולון בשיתוף "בית להיות"- הסיפור שמאחורי התמונה

יוזמה ייחודית המתקיימת בחט"ב קציר בחולון בה תלמידי כיתות ט' נפגשו השנה עם שורדי שואה ועם בני משפחה של שורדי שואה ב"בית להיות"- הבית לטיפוח תודעת השואה ולקחיה בחולון. 

המיזם נעשה במסגרת למידה מבוססת פרויקטים PBL בהובלת המורות אילנה יוחנן וליהיא יצחקי פלדמן ובלווי המורה לאומנות חיה כספי, במסגרת תכנית "הקשר הרב דורי". 

כל קבוצת תלמידים בחרה תמונה שהם מצאו בארכיון של "בית להיות". התלמידים שיחזרו את התמונה, וערכו חקר התמונה והסיפור אודותיה. עבודת החקר שלהם כללה ראיונות עם ניצולי השואה, או עם בני משפחותיהם, של ניצולים שכבר אינם בין החיים. עבודת החקר שלהם תועדה בסימן "הסיפור שמאחורי התמונה"

שיא המיזם היה בתערוכה שנערכה ב"בית להיות" ביום שישי האחרון. בתאריך 10.062022, שבו הציגו התלמידים את התמונות המקוריות והמשוחזרות והסבירו לאורחים את הסיפורים מאחורי התמונות. התערוכה היתה מרגשת ביותר. התלמידים שלטו בכל הפרטים של הסיפורים מאחורי התמונות, הסבירו וענו על שאלות.

המיזם הוא חיבור נהדר בין הרבה גורמים. לי היה מאד מרגש לראות את בני הנוער שלנו מתעניינים בשורדי השואה ובקאים בסיפורי ופרטי ההסטוריה של הניצולים ושל עם ישראל בתקופת השואה.


כל הכבוד לכל היוזמים והעושים במלאכת העבודה הנפלאה הזו של שימור המורשת.

 הסיפורים יעלו בקרוב למאגר סיפורי המורשת של תכנית הקשר הרב דורי, למשמרת לדורות הבאים.

התלמידים מציגים את תוצרי התיעוד בכנס




אטי, מדריכה עירונית מחוז תל אביב

אין תגובות: