יום רביעי, 31 במאי 2023

נוף השדות - מסיבת סיום קבוצת הקשר הרב דורי

 בי"ס נוף השדות מפעיל לראשונה השנה את תכנית הקשר הרב דורי. שחר חלפין היא המורה המובילה, שנבחרה אחרי מחשבה והתלבטות ע"י מנהלת ביה"ס, הגב' אינגה אדרי.

ההתחלה אמנם הייתה איטית ומהוססת, אך מיד אחרי החגים התגבשה קבוצה איכותית ומרשימה. 

מרגע זה, שחר והמשתתפים הנהדרים הפתיעו בכל מפגש, על מגוון הפעילויות הסיפורים המעניינים, והקשר שהלך והתהדק לאורך השנה, עד למפגש הסיום החגיגי השבוע. 

תענוג לסיים שנה עם קבוצת משתתפים ומורה מובילה מזן נדיר, התמונות והסיכומים מדברים בעד עצמם.

בהצלחה לכולם, ונאחל לשחר הצלחה בהמשך. 

להלן דבריה של אביבה: ברכת הסבים והסבתות- הקשר הרב דורי – 28.5.23 בית ספר נוף השדות – קיבוץ "נגבה" 

ערב טוב לכולם, בשם הסבים והסבתות, נושאת הערב דברי סיכום ותודות. אתחיל ואומר, זה היה קצר!! רק התחלנו וכבר מסיימים. 

 נוהגים לומר, שהזמן עובר מהר כשנהנים, וזה בדיוק מה שאנחנו מרגישים. במבט לאחור, כשחושבים על התוכנית אי אפשר שלא להתפעל מהרעיון המבריק של הוגי התוכנית. תכנית המחברת בין צעירים לוותיקים . מאפשרת מפגש בין מסורות ותרבויות שונות ומלכדת סביב רעיון של אחדות ושייכות. תכנית שאפשרה לצעירים להתפנות מהשיעורים הנלמדים בכיתה, ולהינות מזמן איכות עם סבא וסבתא, וכל זאת תוך כדי למידה והנאה. בימי ראשון, הגענו בשמחה ממקומות שונים בארץ, לבי"ס "נוף השדות" בקיבוץ "נגבה". בית ספר חדש ובעל מבנה מיוחד. מקום מזמין ומאפשר לילדים לגדול באווירה ומרחבים נעימים. 

הגענו בשמחה וכמו במילות השיר " מי ברכב ומי ברגל"... הגענו מי רכוב על אופנוע ומי ברכבת, מי הגיע מקרוב ומי ממרחק רב, והעיקר לבלות זמן איכות במחיצת הנכדות והנכדים. אהבנו את הרגעים בהם התאפשרה פעילות באווירה כייפית, רצינית וגם מצחיקה. המשימות שניתנו לנו היו קלילות. הרגשנו "חופשי" להשתובב ולהעלות חיוכים כששמענו וסיפרנו זיכרונות ילדות ו חוויות שבזמנים אחרים היו נחשבים אולי ל"פג תוקף". מי חשב לרגע שסיפורו של חפץ מימים עברו יעניין מישהו מהילדים או הנכדים ? כאן, הרגשנו חופשיים לספר סיפורים ולחבר את הצעירים לעולם הוותיקים. התפעלנו מהיכולת המדהימה של הצעירים לגלות סקרנות ולבקש לדעת עוד ועוד. התפעלנו מכושר המנהיגות של ילדים שהראו לנו הוותיקים איך בזריזות ומהירות מבצעים משימות בחריצות והנאה. אין ספק, הצעירים מנצחים ביכולות הדיגיטליות והטכנולוגיות. טוב, אז כאן, מפסיקה ל"חפור" כמו שהנכדים אומרים. ומגיעה ישר לעניינים. תודה לך שחר על חוויות שליקטנו מהמפגשים: זוכרים את תחרות זיהוי שירים לפי מנגינה פותחת? מה זה חשוב? העיקר שכולם משתתפים. וגם, זוכרים את הפתגמים של פעם? ובאילו משתמשים היום? ב"קיצקוץ" איך היינו יודעים אם לא היינו נפגשים? והמשחקים בחצר? מה זה בכלל " טירו" ? ואיזה שם המציאו לאותו משחק בערים שונות? אבל, דבר אחד בטוח, למשחק כדורגל אין ולא יהיה תחליף. בזמנים של המונדיאל המתח בין נבחרות ארגנטינה וברזיל היו בשיא. זה כמובן עלה לשיח בין הוותיקים לדור הצעיר. והמאכלים? הטעם של האלפחורס עוד מורגש!!!! 

ועוד, אפשר להוסיף לסיכום: המפגשים הללו יצרו הזדמנות לכתוב סיפורים, לעבוד בצוות ולשתף פעולה, לחלוק חוויות ולהבין שלכולנו יש מסורת, ערכים וסיפורים משפחתיים שגדלנו עליהם. אך, הסיפור המופלא והמשותף לכולנו הוא הסיפור של מדינת ישראל, כפי שבא לידי ביטוי בסיור שערכנו במוזיאון "אנו". במוזיאון חווינו את הקשר המיוחד והחיבור בין כולנו. בסוף, לכולנו יש מכנה משותף אחד, מדינה אחת.

תודה לך שחר, על הלווי הנעים והמקצועי לאורך כל השנה. תמשיכי להוביל עוד ועוד קבוצות מתוך אכפתיות ושליחות חברתית חשובה מאין כמותה. כשאומרים מורה לחיים, לזה באמת מתכוונים. מעבר לתפקידך כמחנכת את מובילה תכנית כל כך חשובה. חיבור בין הדורות זהו מסר של עשיית הטוב הלכה למעשה. תודה רבה אביבה אלמוג - סבתא של אביתר מור בשם סבים וסבתות – הקשר הרב דורי- 2023 .


רשמה וסכמה: מזל מלכא

מדריכה אזורית








אין תגובות: