יום רביעי, 31 במאי 2023

סיור בבוקר אביבי בירושלים העתיקה ביה"ס אהבת ישראל.

בס"ד

יצאנו בבוקר אביבי לסיור בעיר העתיקה במסגרת פרויקט הקשר הרב דורי. תלמידות ונשים אזרחיות  וותיקות.  מזג האוויר היה נעים ותחושת התרגשות הייתה באוויר. הגענו עם האוטובוס להר ציון, שם אכלנו ארוחת בוקר וחיכינו למדריכות של מוזיאון מנהרות הכותל. כאשר הגיעו, יצאנו רגלית לכיוון קבר דוד. שם באזור פתוח, ערכנו היכרות נעימה עם המדריכות. הבנות וגם המבוגרות שיתפו במקומות שהן אוהבות בירושלים. לאחר מכן נכנסנו לתפילה קצרה בתוך הציון עצמו, לבקש מהקב"ה שיהיה יום נעים וטוב.

כשסיימנו פנינו לתוך העיר העתיקה, למנהרות הכותל נכנסנו עמוק בבטן האדמה,  וחווינו את הרחובות והשכונות הקדומות מתחת לפני הקרקע. משם עברנו אל המוזיאון בו השתתפנו במיצג המסע לירושלים. שם עברנו חוויה מיוחדת בה כל אחת מאיתנו יכלה לבחור את המסלול האישי שלה לחזרה מהגלות לירושלים, הקשור להיסטוריה המשפחתית הקרובה. משם עשינו הפסקה קלה וחזרנו שוב למנהרות הכותל, הפעם לסיור בגשר הגדול. שם ראינו את ירושלים של פעם, חווינו את התחושות שעברו על אנשי העיר בעבר בעצם היותם קרובים מאוד לבית המקדש.

מרוגשות ביותר הלכנו להתפלל בכותל ולהודות על היום הנפלא ועל המדריכות המיוחדות שליוו את הסיור בסיפורים מרגשים ובהעצמת התחושה במקום כל כך קרוב לקודש הקודשים.

הודינו גם על ההליכה לצד המבוגרות, הליכה שהותירה בנו רשמים חזקים, חיבור להיסטוריה היהודית ולמקום בו אנו נמצאות. חזרנו לבית הספר עייפות ומרוצות