יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

מפגש פתיחה בבית ספר ניל"י זכרון יעקב

בית ספר ניל"י פתח במפגש משותף של תלמידים ותלמידות עם הסבים והסבתות שלהם.

תחילה הילדים קיבלו את הסבים והסבתות בשער בית הספר, הם העניקו להם פרח וברכה שהכינו מבעוד מועד. המעמד הזה שהם ממתינים ומצפים לבואם, רצים אליהם, מחבקים אותם ומעניקים להם את הפרח והברכה היה פשוט מרגש. אני אישית התרגשתי והדמעה הייתה בקצה העין.


אורית לוי המורה המובילה של התכנית בבית הספר, פתחה את המפגש והקריאה מתוך ספרו של אמנון שמוש : "שורשים וכנפיים" על הילד שרצה להיות גדול והחליט להיות אדם עם שורשים וגם עם כנפיים.

"רק מי ששורשיו נטועים באדמה יכול בביטחון לפרוס כנפיים" והוסיפה שהתלמידים יש להם בטחון רב והיא מאמינה שהם יפרסו כנפיים.

אורית הדגישה שבית ספר ניל"י הוא הכפר של המח"ר (מורשת, חדשנות ורעות). הערך מורשת הוא הראשון והוא בעל החשיבות בבית הספר. טיפוח המורשת והמסורת היהודית, טיפוח העבר למען העתיד.



בהמשך כולם ישבו במעגל לפעילות היכרות עם צמר, הם הציגו את עצמם ושיתפו את מקור / משמעות השם. מרגש היה לשמוע את הסבים והסבתות מדברים על הסיבות לבחירת שמם, על גלגולי השם, על המשמעות, על ארץ המוצא ומיד ניתן היה להבחין בקשרים שנוצרו, בדברים משותפים בין הסבים והסבתות.

 


 לאחר מכן הילדים הציגו את עצמם ואמרו משהו שהם אוהבים בסבא או סבתא. הם כמובן הדגישו את "האוכל הטעים! הנדיר!" , "לא יכולתי לבקש סבתא אחרת", "כייף לי עם סבא" , "עוזרת ותומכת" , "כייף לי איתו", "שמח שבא לכאן" , "סבא תמיד מצחיק אותי".  פשוט להתמוגג מנחת!

לסיום מנהלת בית הספר רחלי מאירי ברכה את המשתתפים. היא העריכה את הנוכחות של הסבים וסבתות, זה לא מובן מאליו שהם מגיעים, חלקם מרחוק. עוד הוסיפה ואמרה "שלילדים יש זכות מאוד גדולה לזמן איכות עם הסבים והסבתות". הבטיחה להיות חלק מהתהליך ומצפה לקרוא את הסיפורים!



 לסיום כל סבא וסבתא קיבלו מתנה מחברת בה הם ירשמו את הזיכרונות, הסיפורים והפרטים הרלוונטיים במפגשים עם הילדים לקראת תיעוד הסיפור באתר.  

 


 תודה רבה לאורית לוי ולמנהלת בית הספר שלא ויתרו ועשו מאמצים רבים כדי להקים את הקבוצה ולקיים את תכנית הקשר הרב דורי שטומנת בחובה ערכים רבים.

בהצלחה רבה ובהתרגשות למפגשים הבאים!