יום רביעי, 24 בנובמבר 2021

סיפורו של ז'ק אימר - קידום נוער קריית גת בבית בן צבי לאומנות

 היום נערך מפגש מרתק ומרגש עם ז'ק אימר (יעקוב עמר) יהודי יליד קזבלנקה שבמרוקו, שעלה ארצה, וסיפור חייו וחיי משפחתו יכולים למלא  כמה ספרים. 

המפגש קרם עור וגידים עם מיכה בן שימול מדריך בקידום נוער קריית גת, שסיפר לי בביקורי לפני כחודש, על בן משפחתו, ז'ק אימר, שחי בתל אביב, ושיש לו סיפור אישי ומיוחד.

החלטנו להפגיש בינו ובין תלמידי קידום נוער שסיפורו יתן להם השראה. 

הצטרפה לתכנון ולהכנות רחל אשכנזי מנהלת בי"ס בן צבי לאומנות קריית גת, שערכה לכולם קבלת פנים מכובדת בספריית ביה"ס, עם כיבוד עשיר וזרי פרחים לז'ק ומשפחתו.

ז'ק מוכר מאוד בעיר קריית גת, כיוון שלפני 16 שנה תרם סכום נכבד לביהס בן צבי לאומנות. ז'ק הוא בן משפחתה של פולט נחמיה ז"ל, מנהלת ביה"ס לשעבר, שנהרגה בתאונה בדמי ימיה.

כיבדו אותנו בביקור מר אבירם דהרי ראש העיר, מנהלת מחלקת החינוך זהבה גור, מנהל קידום נוער דני לוגסי, ועוד מכובדים. וציינו כי היום הוא גם יום המורה, כך שלמפגש הייתה משמעות גדולה. 

רחל המנהלת, פתחה בברכות,  ואנוכי המדריכה הצגתי את תכנית הקשר הרב דורי וחשיבותה בקרב הדור הצעיר 

תלמידי קידום נוער ותלמידי מועצת התלמידים של בי"ס בן צבי שמעו את סיפורו של ז''ק בליווי מצגת מרתקת של חייו כנער בקזבלנקה, כחייל בצהל וכאיש עסקים בעל בית דפוס בקזבלנקה.

התלמידים התעניינו ושאלו שאלות מעניינות על החלטתו לעזוב לבד את בית הוריו ולעלות ארצה והוא רק בן 16,ואיך זייף את גילו כדי להתגייס לצהל בשנת 1948. בהמשך סיפר על תחנות חייו המרתקות.

אשתו של ז'ק, בתו, ואחיותיו ואחיו אף הם הצטרפו למפגש המרגש.

המפגש הוא פתח לתיעוד סיפורים נוספים של ותיקים בעיר. תודה לכל השותפים להצלחת המפגש ולז'ק אימר ומשפחתו שבזכותם התקיים המפגש המרגש. חג חנוכה שמח 🕎♥️







מזל

אין תגובות: