יום ראשון, 10 בפברואר 2019

חט"ב ברוח היטק הי, חולון - "ספרי לסבתא" ערב הורים על התכנית


במסגרת פרויקט P.B.L (למידה מבוססת פרויקטים) בתנ"ך, תלמידי שכבת ח', מחטיבת הביניים החדש ברוח הייטק היי, חולון, יצאו אל הקהילה, ונפגשו עם קשישים ממרכזי יום בקירבת בית הספר. במהלך המפגשים התקיימה היכרות, ולאחר מכן לימוד משותף של ספר מלכים א'. תוצר ביניים בתהליך היה העלאת סיפורי הקשישים לאתר של הקשר הרב דורי , המתעד את סיפור חייהם.

התוצר הסופי, לאחר הלימוד המשותף, היה ליצור פרשנות מודרנית לסיפורים התנ"כיים.  

אירוע סיום הפרויקט היה ערב מרגש, בהנחיית התלמידים, בו דנו בשאלה הפורייה של הפרויקט - "איך מה שהיה לפניי משפיע עליי?"

במהלך האירוע התלמידים הציגו להוריהם את הפרשנויות המודרניות שיצרו לסיפורי התנ"ך, ואת סיפורי העדות של הקשישים אותם תיעדו, ולאחר מכן הנחו מעגלי שיח סביב שאלת הפרויקט.
תמונות ממפגשי התלמידים והמבוגרים ממרכז היום

 
 
ולסיכום חשוב לומר ש...
שיתופי פעולה עם הקהילה העוטפת את בית הספר הופכים את הלמידה לרלוונטית ומשמעותית יותר. תודה לדרורה ולתכנית הקשר הרב דורי. אחד התלמידים אמר לאחר המפגש: "וואו, היה ממש מעניין. כל מה שהיא דיברה, אני לא ידעתי שאנשים חוו כל כך הרבה דברים מההיסטוריה".
 
במבט לאחור ובתקווה לעתיד..
בית הספר החדש ברוח הייטק היי הינו מוסד המעודד צדק חברתי. פרויקטים כאלה, המחברים בין בית הספר והקהילה, הינם מושא לגאווה פדגוגית. אנו מאמינים כי חיבורים עם האוכלוסיות שעוטפות את בית הספר, והזיקה של התלמידים אל "העולם האמיתי" יסייעו לנו לעצב את עולם הערכים של דמות הבוגר, כאדם רגיש וסובלני לסביבתו, בעל מודעות וזיקה חברתית ורצון לתרום לזולת.
 
 
סיכמה: לירון אררה - מנהלת חט"ב ברוח היטק הי.


אין תגובות: