יום רביעי, 28 בנובמבר 2018

מפגש של אור ואהבה - בית הלפרין ותלמידי "רותם" אשקלון

היום הוזמנתי למפגש שני של משתתפי הקשר הרב דורי  - בי"ס "רותם" ובית האבות "הלפרין" באשקלון. רחל בובליל וקרן אברהם מובילות את התכנית זו השנה השלישית עם המון אהבה.
בית הלפרין יושב סמוך לבי"ס "רותם" - מבנה יפה ומטופח שחיים בו דיירים רבים. שבע נשים ויונס אחד - הציגו את עצמם בפניי. כל אחת מהוותיקות ספרה על נקודת אור בחייה, נקודת אור אחת חשובה ומשמעותית. התלמידים כתבו על כרטיס בצורת נר את סיפור האור. אסתר עלתה ארצה מיוגוסלביה ונקודת האור שלה היא - שכל משפחתה, הורים וחמשת ילדיהם נצלו בימי מלחמת השנייה, ועלו ארצה בשנת 1945. יעל, ספרה כי היא "בת שלוש" חוגגת את לידתה מחדש, מזה שלוש שנים -  לאחר אירוע לב שכמעט הביא למותה. יעל אופטימית ואוהבת מאוד לצייר, וציוריה מקשטים את קירות הבית.  יהודית עלתה מתוניס, כנערה למדה הכל בכוחות עצמה. חביבה ופנינה אוהבות מאוד את בית הלפרין וכאן הן מוצאות חברה ואהבה. אאידה, אישה רבת פעלים בעיר אשקלון, ליוותה את אמה עד גיל 90 ולא עזבה אותה. היום היא בבית הלפרין. היא מוסרת מסר לדור הצעיר לטפל בהורים, ולא לנטוש אותם. בין היתר ציינה את ניצחונה על מחלת הסרטן, וכמובן הביעה את נקודת האור הקשר הרב דורי עם מיטר התלמידה, שנוצר ביניהן קשר של אהבה.
אחרון חביב, יונס אוזן, סיפר על ילדותו בן ה-9 בתוניס כאשר היו בסכנת השמדה על ידי הגרמנים בימי מלחמת העולם השנייה, ולבסוף האמריקאים והבריטים הצילו את יהודי העיר. יונס שר שיר, ששרו יהודי תוניס באותה תקופה לחיילים שהצילו אותם.
ועוד מילה טובה - רבקה רכזת ההדרכה שכולה לב ואהבה לדיירי הבית ולמשתתפי התכנית. חנוכה שמח !

מזל מלכא
מדריכה אזורית
רחל קרן והמשתתפים






יעל הציירת - מנורת בית המקדש
האור שלי



אין תגובות: