יום שני, 6 בינואר 2014

המגזר החרדי מצטרף לתכנית בכפר חב"ד

בית הספר לבנות בכפר חב"ד הצטרף לתכנית.

התכנית מופעלת בבית הספר לבנות בשכבה שלמה.
הסבתות מגיעות לעבודה משותפת מול המחשבים עם הבנות, ביחד הן מתעדות את הסיפור המשפחתי, בונות את אילן היוחסין ומוסיפות תמונות.
חלק מהסבתות שאינן יכולות להגיע לבית הספר עושות את עבודת התיעוד והחקר ביחד עם נכדותיהן בבתיהן, ביחד הן בונות את הסיפור שלאחריו מעלות הבנות במעבדת המחשבים של בית הספר את הסיפור למצגת מעוצבת.
התכנית בעידודה של מנהלת בית הספר ברוריה הולצמן ובהובלתן של שתי מורות נפלאות, מחנכת הכיתה פייגה ציפורה סלאווין ורכזת התקשוב רוחה, ביחד ובשיתוף פעולה מלא מתבצעת הפעילות. 

בביקורי בבית הספר הקשבתי בהתרגשות רבה לדבריהן של הסבתות והנכדות על התרומה הגדולה של התכנית לבניית הקשר ביניהן, לזמן האיכות שהן חולקות ביחד ולסיפורים המשפחתיים שלא היו מוכרים וידועים לפרטי הפרטים על ידי התלמידות הצעירות.


לדוגמא- סיפורו של הרב שלמה מיידנצ'יק  שהיה רב מפורסם, ממקימי כפר חב"ד , איש אמונו של הרבי מלובביץ' וגם... נהג קטר. סיפור שמסופר על ידי בתו ונכדתו רוזה המשתתפות בתכנית.

השתתפותם של בתי הספר  של חב"ד בתכנית הקשר הרב דורי היא פרי שיתוף פעולה עם מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, בעידודם והובלת המדריכה נחמה כהן.











אין תגובות: