בביה"ס בחרו השנה לשלב בתוכנית השורשים – בקשר הרב דורי, את כיתת התקשורת שליד ביה"ס. סוג של חלום המשלב אוריינות דיגיטלית בקשר הרב דורי.
במהלך השנה, ב-3 סבבים, כל כיתה (6 כיתות) מגיעה ל-10 מפגשים של שעתיים כ"א, בשתי קבוצות למידה והתנסות אפשריות, לבחירת התלמידים: 1. בצילום ועריכה של תמונה, וידאו, ועיבוד חזותי. 2. הקלטה ועיבוד אודיו, ראיון ויצירת פוד קאסט.
הנושא המרכזי בשני התחומים הוא הסיפור בקשר הרב-דורי, ההולך ונרקם באמצעות המשימות שמתבקשים התלמידים למלא, במפגש עם המבוגר במשפחה.
בביקורי הפעם נחשפתי לראשונה ללמידה המתבצעת בכיתת התקשורת ובאפשרויות העומדות לרשות התלמידים – אולפן הקלטות, הדרכה מלווה בשימוש בתוכנות רלוונטיות, בהתאם לאפשרות שבחרו לתעד את הסיפור.
בפגישה עם התלמידים הצגתי בפניהם את מטרת התוכנית לה הם שותפים – ייחודה והחיבור הנפלא שביה"ס מציע להם. שמעתי מתלמיד שראיין את סבא, ובשלב זה הוא עובד על הכנת פוד-קאסט מדוייק יותר. ותלמידה שראיינה את סבתא, בת יותר ממאה, ומעבדת את ההקלטה.
בשיחה על בחירה באפשרות תיעוד מצולם – סדרת תמונות (באפיונים צילומיים) המספרת את הסיפור, התעוררו שאלות של מה לשלב בסדרת התמונות, ואיך מתמקדים בנושא המרכיב את הסדרה.
כמובן שהתוצרים שיתקבלו יתווספו לסיפור הכתוב ויועלו עם הסיפור למאגר סיפורי המורשת במוזיאון "אנו".
בציפיה להמשך...
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה