יום חמישי, 22 ביוני 2023

חולמים ומגשימים,מפגש סיום בדוגמא עוזיאל בנים ירושלים

בס"ד

עברתי מסע מהרגע שהחלטתי שלרגל חגיגות 80 שנה להקמת בית הספר אגייס מבוגרים ומבוגרות שיש להם היסטוריה עם בית הספר. זה היה חלום שלא היה פשוט להגשימו. לאורך הדרך היו מכשולים, מהמורות וגם ניצוצות של רגעי נחת ורגעים מרגשים.

חגיגות 80 לבית הספר בסימן "שמונים לגבורות" לאורך השנה למדנו ולימדנו שגבורה אינה רק גבורה הירואית, פיזית וכדומה שבכל יום יש מעשי גבורה וכולנו "גיבורים לדוגמא" כאן בקשר הרב דורי זה בא לידי ביטוי כל פעם מחדש כשהמבוגרים עשו כל מאמץ להשכים קום ולהגיע מוקדם, רובם באו לפעילות עם ילד שכלל לא הכירו, להניח כל עיסוק אחר בצד ולהקדיש זמן ליצירת קשר והילדים  התגברו לא פעם על הרצון לסיים ולרוץ להפסקה, התגברו על ביישנות, התגברו על הרצון לסייר בערב שיא רק עם בני משפחתם והזמינו את המבוגר/ת להצטרף אליהם ועשו זאת במאור פנים. תקצר היריעה מלתאר את כל הדוגמאות.

היום שמחתי שהחלום הצליח להתגשם!

מפגש הסיום שהתקיים היום השאיר אותי בהתרגשות עצומה. כל מי שנכנס לחדר בזמן המפגש הרגיש את העוצמות שלו שהדהדו בחלל החדר.   כל כך התרגשתי לראות את אורי בן אשר, שבשבועות האחרונים רותק למיטתו, מפתיע ומגיע בכיסא גלגלים כי "לא עלה בדעתו להחמיץ את מפגש הסיום".

אורי המשיך ושיתף "אני משתתף בקשר הבין דורי גם כאן וגם בגן ילדים. אני מאד נהנה, אני לומד הרבה. אני דור העבר. השקעתי הרבה למען  המדינה הזו וחלמתי על איזו מדינה תהיה ומה אני מוריש לכם. ועכשיו התשוקה שלי לדעת, איך הם דור העתיד רוצים , מה יתנו למדינה ומה יתנו לנו."

משמאל: סבא יששכר,אמא של יששכר(סבתא רבה של חגי) וחגי 
כל כך התרגשתי לראות את סבא יששכר, סבא של חגי מגיע עם אמא שלו, הסבתא רבא של חגי (ארבעה דורות) ולשמוע אותה משתפת בזיכרונות שלה מבית הספר כאמא לשני בנים שלמדו אצלנו.

ואת מיקה, אמא של אורי רביב שיצאה באמצע משמרת ושלומית אמה של יונתן וסרצוג שהזיזה פגישות כדי לתת הצצה קטנה למה שחוו ילדיהם האהובים.                                                                                      וכל מי שבא מקרוב ומרחוק- תודה רבה.

פתחנו את מפגש הסיום בבקשה שכל אחד ייגש לבחור מילה שבעבורו מבטאת "מה הקשר הרב דורי בשבילו..." וידביק בתוך לב, משלל המילים שנתנו נבחרו המילים: גאווה, פתיחות, זיכרונות, אהבה, דאגה לאחר, שיתוף, מעשה טוב, סקרנות, התעניינות, בגרות, שותפות, שייכות, הוקרת תודה, קשר חם. (רעיון שאומץ מבית הספר הממלכתי החיטה).


המשכנו בסבב חלוקת תעודת הוקרה כשבסוף כל תעודה נכתבו מילים אישיות. כל מי שהוענקה לו תעודה העניק שי וברכה למי שהיה שותפו/שותפתו בקשר הרב דורי. הברכות נכתבו מכל הלב והשי העיד על הכרות עם מי שלצידך.




שלמה צחי והתלמיד מיכאל
לדוגמא: שלמה צחי בחר לומר למיכאל- "מה שאני ראיתי אצל מיכאל היה צימאון- יש לו צימאון הוא אוהב לשתות- כל מה שהוא קורא, מה שהוא שומע הוא שותה לרוויה. ועל בסיס זה הבאתי לך משהו שקשור לשתייה. התורה היא מים, תורה שותים. אז הבאתי לך ספל שתשתה."


וקינחנו בחלוקת שי עם משמעות בכפל משמעות לנושא השנתי "יש לי חלום" ציפה לכרית ועליה כתוב- "כל עוד לא הפסקת לחלום, אתה מנצח" (עקיבא ת'ורגמן) 

"כל עוד לא הפסקת לחלום, אתה מנצח" 

ובמצגת ובה טעימות מהחוויות שחווינו השנה בקשר הרב דורי. אסכם במילותיה של רמה, מנהלת בית הספר, למשתתפים בתוכנית: "בסטטוס שלי בווטסאפ כתוב: "כשאתה מתעורר בבוקר יש לך שתי ברירות להמשיך לישון ולחלום חלומות או לקום ולהגשים אותם"- אצלנו בדוגמא בוחרים לחלום ולהגשים."

תודתי מקרב לב לכל מי שסייע בהגשמת החלום: מנהלת בית הספר רמה מורנו, המדריכה מרים גבאי, בת השרות שיראל, רבקי רכזת התקשוב, שרון אלון על הסיוע בקישוט, שמואל אב הבית שהיה זמין לכל בקשה וכל מי שבדרך נתן עצה טובה, תמך וסייע.

תודתי למנהלת הקשר הרב דורי הגברת עפרה ישראלי ולכל הצוות.

להורים, המבוגרים והמבוגרות והילדים המקסימים.

בזכותכם הצלחנו להגשים את החלום!  ואני ממש רואה בזה זכות להיות חלק מתוכנית כל כך משמעותית.

מובילת תוכנית הקשר הרב דורי

בממ"ד דוגמא עוזיאל לבנים

רויטל כהן קלפוס.

אין תגובות: