יום רביעי, 15 במרץ 2023

מפגש בין דורי מרתק בשכבה ז' באשל הנשיא

 תלמידי 4 כיתות ז', מתוך 6  בשכבה, ב-8 קבוצות, ארחו את סבא/סבתא והורים למפגש פעילות משותפת של שעתיים, במהלך יום הלימודים בביה"ס. 4 קבוצות של 2 כיתות נוספות יקיימו את המפגש ביום שני הבא – בהצלחה!

לאחר קבלת הפנים של התלמידים שחיכו לבני משפחתם בכניסה וכיבוד שהוגש לוותיקים, התכנסו כולם בקבוצות בחדרי הכיתות במבנה השכבה. סבב הכרות התקיים בכל אחת מן הקבוצות. בסבב  ציין כל משתתף את שמו, את הקשר המשפחתי של היושב לצידו. ובנוסף ציון תכונה טובה של בן/בת הזוג. (הנכד-סבא/סבתא), בעיקר הסבתא ציינה תכונה של הנכד.ה כשהנכדים קצת במבוכה ציינו שסבתא/אמא מושלמת.

באווירה שמחה ושיתוף פעולה של המשתתפים, התקיימו פעילויות נוספות שהועברו ע"י צוות הדרכה של מכון "בינה". כל הפעילויות נגעו לקשר בין הנכדים לסבים/סבות ועסקו בטיב הקשר ודרכי שמירתו במשפחה.




פעילות שעסקה באמצעות ציור עץ, בשרשי המשפחה נתבקשו לרשום מה במשפחה מקורו בשרשי המשפחה – מורשת משפחתית, מסורת, ערכים מובילים – אהבת האדם, יושרה, אחדות המשפחה, כיבוד הורים.
בגזע – איך מתקיימים ובאים לידי ביטוי הערכים שהוזכרו בשרשי העץ, במסגרת המשפחתית הלכה למעשה. בענפים – איך רואים התלמידים, בעיקר, את העתיד בקיומם של הערכים האלו, ומה החלום לעתיד במשפחה.

קישור נוסף לחלקה של המסורת בתחום ה"מסירה" – מבוסס על סיפורו של חוני שנטע חרוב שהניב פירותיו  רק לאחר 70 שנה. איך ואלו ערכים, עליהם דובר, מועברים מדור לדור, בצד חידושים של הדור החדש.

אפילו התייחסות ל"מרד הבן" ומשמעותו עפ"י שירו של דוד שמעוני, מתי ואיך נכון שהבן יפתח דרך משלו, רעיונות משלו, שלא בעקבות מורשת אבותיו. הדיון והדוגמאות שהציגו בני הדור הוותיק ובני הדור החדש, היו מרתקים ופתחו סיפורי חיים של המבוגרים שבקבוצה, בהם פעלו ופרצו דרך משלהם בתחומים שונים, לא תמיד בדרך הוריהם.

גם תחרות בין קבוצת הוותיקים לבין קבוצת הצעירים בנושא של חפצים מוכרים של היום ואיך נראו בימים עברו, שהסתיימה בחיוכים, כשקבוצת הוותיקים נצחה (פתרה מהר יותר) את הקשר בין החפץ של היום לזה של פעם, טענו התלמידים שברור שהמבוגרים נצחו, כי "אנחנו בכלל לא הכרנו את החפצים".


המפגש הבין דורי, זימן, כמובן, קשר גם בין המבוגרים שהשתתפו, והתגלו סיפורים מעניינים במסגרת הפעילויות, אותם יתעדו התלמידים עם סבא/סבתא.

למזכרת מן המפגש המהנה, קיבל כל צמד, מגנט של תמונה משותפת, שצולמה במהלך המפגש.

בהתרגשות ובתודה למחנכות ולמדריכים, התפזרו המשתתפים כל אחד לדרכו, כדי להיפגש עם הנכדים ולהמשיך בתיעוד סיפורם.

תודה לכל המשתתפים – תלמידים ומבוגרים על ההשתתפות הפעילה.
לצוות המחנכות של שכבה ז' ולהילה רכזת השכבה על ארגון המפגש המיוחד.
ולצוות "בינה" על הפעילות בקבוצות.

עירית על פרי, מדריכה ורכזת מחוז דרום בתוכנית הקשר הרב דורי

אין תגובות: