יום חמישי, 23 במרץ 2023

סיור בעקבות מורשת ישראל סבא

 בס"ד 

סיור בעקבות מורשת ישראל סבא, תלמוד תורה מעלות רם. 

היום ראש חודש ניסן תשפ"ג, זכינו בת"ת מעלות רם לדבק מיוחד במינו, מתוך הפרויקט הקשר הרב דורי שאנו עושים בת"ת, סיור ברובע היהודי ובמנהרות הכותל, עם התלמידים והסבים (היו גם כמה סבתות שבאו במקום שסבא לא יכל...). עוד בדרך, בנסיעה מעירנו גדרה לירושלים,  הייתה אוירה מרוממת והרגשנו את התרגשות הגדולה של התלמידים, באויר.  נפגשנו עם המדריכים ממנהרות הכותל בשער ציון, קרוב מאד לקברו של דוד מלך ישראל.  מזג האויר, התאים עצמו לאווירה, היה נעים ומאפשר סיור ברחובות ירושלים.  רק הגענו לנקודת העצירה הראשונה, לאכילת ארוחת הבוקר, קם אחד הסבים ובהתרגשות רבה סיפר על החיבור שלו ושל משפחתו לעיר העתיקה. זה הדביק עוד סבים שסיפרו את ההיסטוריה שלהם והקשר לעיר הבירה ירושלים. הגדיל אחד הסבים ונתן הרצאה לכולם על המקום שגדל בעיר העתיקה וכולם הריעו לו בהתרגשות כשסיים את דבריו. המדריכים הובילו אותנו במסלול יפה ומעניין במורדות אל רחבת הכותל. ואל מוזיאון מורשת הכותל המערבי. זו הייתה טעימה מרחובות העיר העתיקה ונשארנו עם טעם של עוד...

הסיור במנהרת הזמן (במוזיאון מורשת הכותל) היה ממש מדהים משולב בטכנולגיה מתקדמת. סיור משפחתי בירושלים, בעקבות השורשים של המשפחה, המלמד על היותינו חוליה בשרשרת הדורות הארוכה של עם ישראל. משם הילדים יצאו עם חוויות מדהימות, וכמובן גם הסבים. 

לסיכום המשתתפים בסיור נהנו מאד , מאד. כולם הודו  על הסיור ולאחר מכן הרבה הורים שלחו לנו תגובות מדהימות על החוויות שנתננו להוריהם. נשתף בכמה תגובות שנשלחו למחנך הכיתה והמורה המוביל דניאל עוזרי. 

"נשמח שתעביר לכל המעורבים בעניין... סבא של נתנאל לא הפסיק להודות לנו על ההזמנה לטיול היום. הוא נהנה מכל רגע, גם מהזמן איכות עם נתנאל וגם מעצם הסיור. אמר שגר כבר 30 שנה בירושלים ולא יצא לו לסייר במנהרות הכותל. אמר שהיה מרתק, מרגש, ומעניין מאד. הודה לכולם על ההזדמנות. זה באמת מחזק את הקשר הבין דורי ואנחנו בטוחים שאלו זכרונות שנתנאל לא ישכח לעולם. תודה רבה ויישר כוח עצום!" 

" הרב דניאל אני חייב להגיד משהו, הכל היה משהו מאד מיוחד, הנסיעה , הטיול עם סבא וסבתות, הרעיון פשוט מקסים, ממש מקסים , רעיון מבורך. אנחנו אני וגם אשתי נפעמו לראות כיצד אבא שלי חזר, הוא מאד נהנה להיות עם בני בסיור ואני בטוח שזה חיזק להם את הקשר, בלי קשר אבא שלי אוהב את ירושלים, ואוהב לטייל הוא שמח מאד על הטיול, היה מאד יפה. אבל מעבר לטיול,  הוא ציין שהיה מאד מאורגן ומתוכנן, בלי מריחות זמן וכל מיני בלטמים, הוא מאד מאד נהנה , תודה רבה ממנו וגם מאבא שלי"  תודה על הזכות שניתנה לנו, לתוכנית ומארגני הקשר הרב דורי. 


צוות מעלות רם גדרה

אין תגובות: