יום שבת, 10 בדצמבר 2022

תכנית קשר הרב דורי - חט"ב העירוני ג', חיפה

 תלמידי בית הספר עירוני ג' בנווה שאנן משתתפים השנה בתוכנית המפגישה בין התלמידים לאזרחים וותיקים מבית האבות הספרדי, לחוויית למידה משמעותית משותפת.


המורה המובילה, אלינור 
צדיקיאן משתפת: "ביום שלישי שעבר נערך מפגש פתיחת שנה של תכנית "הקשר הרב דורי" יחד עם תלמידי ח' מדעית בחטיבת הביניים עירוני ג'. במסגרת התוכנית 12 תלמידים מגיעים מדי שבועיים למפגש עם האזרחים הוותיקים בבית האבות הספרדי בשכונה, לחוויית למידה משותפת, במסגרתה הם נחשפים לסיפורי חיים, למורשת ולערכים של האזרחים הוותיקים, המתועדים באמצעים דיגיטליים, כדוגמת אתר סיפורי המורשת - הקשר הרב דורי. גם התלמידים יעניקו מעצמם וילמדו את המבוגרים כלים טכנולוגים רבים שיעזרו להם להיחשף לעולם הדיגיטלי המתקדם של ימינו ולרכוש כלים להתמודדות יעילה יותר בחיי היום יום.

במפגש המרגש הראשון נפגשו האזרחים הוותיקים עם תלמידי החטיבה. המבוגרים התרגשו מאוד לפגוש את הדור הצעיר שגם הגיע נרגש והכין עבורם מבעוד מועד משחקי היכרות, ליצירת קשר ראשוני ושבירת "הקרח". לרגע נראה כי המבוגרים הפכו לילדים ושיחקו במשחקי קופסה בהנאה רבה, גם התלמידים לא רצו לסיים את המפגש ויצאו מן המפגש עם טעם של עוד.

נראה כי המפגש הראשון בסדרת המפגשים לאורך השנה הולידו קשרים משמעותיים שיובילו לצמיחה וללמידה משמעותית. 

זה הזמן להודות למפעילי תכנית הקשר הרב דורי על החשיפה לתוכנית שמבליטה שיתופי פעולה ייחודיים בין הקהילה לתלמידים, לבית האבות הספרדי שמאפשר כבר כמה שנים שיתוף פעולה כה נרגש, להנהלת בית הספר עירוני ג' ולמנהלת ביה"ס, הגב' לילך שני רומנו, למנהלת החטיבה, הגב' רבקה גינצבורג, למרכזת שכבת ח', הגב' זהבית פטרוניוס ולאחראית על התוכנית מטעם בית הספר, הגב' אלינור צדיקיאן. אלכס נידם מנחה את בית הספר מטעם תכנית הקשר הרב דורי.

אין ספק שבשיתופי פעולה רבים מעין אלה שמתקיימים בביה"ס  ועם הקהילה כל הצדדים יוצאים נשכרים."

אין תגובות: