יום חמישי, 1 בדצמבר 2022

אהבה לתוכנית, אהבה לאזרחי ישראל הוותיקים בתיכון הימלפרב בירושלים

 בס"ד

                      זו השנה השלוש עשרה בה נפתחת תכנית הקשר הרב דורי בתיכון הימלפרב בשכונת בית וגן בירושלים. שלוש עשרה  בגימטריא = אהבה .  אהבה לתוכנית, אהבה לאזרחי ישראל הוותיקים.  תלמידי כיתה יוד המשתתפים במסגרת המעורבות החברתית בתוכנית, מזמינים כל שנה מחדש את וותיקי השכונה להשתתף בתוכנית. כל שנה מתווספים עוד משתתפים , ומעניין לראות אזרחים וותיקים שאינם גרים בשכונה. ואפילו גרים בקצה השני של העיר.  מנהל ביה"ס והצוות רואה את חשיבות התכנית כערך עליון של מורשת עם ישראל וחינוך לדורות. על כן הם מקיימים את התכנית בתוך ביה"ס ומארחים בלב רחב ושמח את "התלמידים הצעירים יותר" כך נקראים האזרחים הוותיקים בבית ספרנו. השנה הוחלט לפתוח כל מפגש עם הפעלה קבוצתית ע"י המורה בועז שחק שהוא גם מנחה קבוצות, ואח'כ פעילות מול מחשבים ופלאפונים.

ביום 14/11/22 התקיים מפגש פתיחה חגיגי ומרגש בסימן של "הגשמת חלומות". המשתתפים התיישבו בשני מעגלים, פנימי וחיצוני. התלמידים היו המעגל החיצוני. שחקו במשחק הכיסאות בהנחיית המורה בועז שחק. המשחק התנהל סביב סבב שאלות היכרות.  כמו מאכל ילדות  אהוב, חלום שרוצים שיתגשם, מורה שאהבת, תעסוקה בעבר וכנגד מה היית רוצה להתעסק בעתיד ועוד... אחרי כל שאלה התלמידים עברו אל הכיסא שמימינם. כך יצא שהמשתתפים פגשו אחד את השני בסבב כל פעם לדקה – דקותיים, שוחחו והכירו אחד את השני. היה חווייתי,  משעשע ומפרה.

בהמשך כל אחד / אחת מהמשתתפים קיבל ערכת צבעים ודף עליו היה לצייר עץ. בועז הבהיר שדרך העץ אני יכול לחזק / לתקן / להוסיף לדמות שלי.  היה ממש מעניין לחשוב על 'איזה מן עץ אני'... ותודה לבועז על הפעילות הנפלאה🌲🌳🌴🌱

על המחשבים תרגלנו  את נושא שימוש במפות. ראינו איפה כל אחד גר וכיצד אפשר להגיע מבית התלמיד אל האזרח הוותיק בתחבורה (שימוש במוביט). המפגש היה מרגש מאד, התלמידים והתלמידים הצעירים יותר שיתפו פעולה מאד. התלהבו על האפשרות לראות על מסך המחשב את הבית שלהם וכיצד אפשר להלך ברחובות העיר על גבי המסך.









תודה לרכז המעורבות אבי גולדברג , לבועז שחק ולמורה למחשבים פרידה בן פזי  שלקחו חלק משמעותי, והכינו מפגש מעצים וחוויתי.

אין תגובות: