יום רביעי, 30 במרץ 2022

סיור במוזיאון - בי"ס יסודי סאג'ור ו"האלה" כפר מנחם - זווית נוספת

ביום ראשון השבוע הצטרפתי לסיור במוזיאון אנו תל אביב, מפגש מיוחד במסגרת "חיבורים". זהו המפגש השלישי בין בי"ס האלה כפר מנחם ובי"ס יסודי סאג'ור. 

המפגשים הראשונים התקיימו בזום, והפעם מפגש סבות וסבים נכדות ונכדים משני בתי נספר בסיור משותף במוזיאון "אנו". 

החלק הראשון בסיור (ללא הקבוצה מסאג'ור) עסק בשיח על המורשת המשפחתית והקשר בין הדורות באמצעות תמונות.

החלק השני התמקד בסיור באגפי המוזיאון, והפעם עם הקבוצה מסאג'ור. בקומת הפסיפס האנושי הכרנו את משפחות שונות, וחפצים הקשורים למסורת היהודית. התרגשתי לראות תלמידים ומבוגרים מסאג'ור מתחברים לתמונות משפחה כמו משפחה חרדית, ומצאו את המשותף, הקשר לדת, הקשר המשפחתי סביב שולחן בבית ועוד... 

גם בחלק של חפצי יודאיקה למדנו מאסמהאן, שחרא ומאג'יד מסאג'ור שספרו על הדת הדרוזית, על הימים המקודשים להם - חמישי וראשון, ובימי שבת הם בחופשה כמו אצל היהודים. הם ספרו על הדברים שחשוב לשמר במסורת ועל השינויים הבלתי נמנעים עם המודרניות. 

בקומה השנייה גילינו את רצף הדורות וגם שתי דמויות היסטוריות נסיך דרוזי ועוזרו היהודי - הנסיך פחראלדין עם עוזרו היהודי אברהם נחמיאס בלבנון ה-17. 

הסיור המשותף שגרם להתרגשות, לראות שיח בין הילדים והמבגרים משתי הקבוצות, ריקודי עם דבקה דרוזית ו"הורה", וכמובן חיבור שהוא התחלה לקשר משמעותי יותר.















בחלק האחרון התכנסנו באולם לברכות ואיחולים. נביל, סבא של טאלא סיפר על החיים בחברה הדרוזית האמונה בנבי שועייב (יתרו חותן משה) על החיים בישראל הקשר למדינה ולצבא, וכמה הם גאים להיות חלק ממדינת ישראל. 
במפגש הבא, כשתגיע הקבוצה מכפר מנחם לסאג'ור, קיבלנו הבטחה לסיור במקומות המקודשים לדרוזים, ולאירוח דרוזי כמיטב המסורת,  יש למה לצפות !

תודות לכל צוות ההדרכה, שמוביל את החיבור הזה, למורות, שני וסוזאן הנהדרות, שבלעדיהן הקשר לא היה יוצא לפועל.    תודה מיוחדת לחן לין מהמטה הארצי, שמלווה את שתי הקבוצות במקצועיות רבה. 

רשמה: מזל מלכא
מדריכה אזורית 

אין תגובות: