יום רביעי, 16 במרץ 2022

מסורת בבית הספר רבין באילת: קשר מחבק עם שורדי השואה

 בתקופת הקורונה חיבקה העיר אילת בחום את אזרחיה הוותיקים. לצד פעולות עירוניות, נרשמו עשרות מחוות של בני נוער שאפו עוגות, שלחו פרחים, סייעו בקניות ודרשו לשלום האזרחים דרך מוקד שהפעילה העירייה. בית ספר התיכון ע"ש רבין כחלק מחינוך לערכים מבצע פעולות שכאלה כבר שנים בדגש על קשר אישי ומחבק עם שורדי שואה. מידי שבוע הם נפגשים לשיח חברתי ובכל שבוע אופים התלמידים עוגות לשורדים. קשר דומה נשמר גם בין התלמידים לבין קהילה יהודית באסטוניה. 

גשר חי - כוחה של נתינה היא יוזמה שמוביל בית ספר התיכון ע"ש רבין בניהולה של רינת לובינר כבר שנים. במסגרת הפרויקט שמוביל צוות החינוך החברתי בבית הספר, מתקיים כאמור מפגש שבועי של מתנדבים עם 75 שורדי שואה. מידי שבוע לפי סבב, כל תלמיד בבית הספר אופה שתי עוגות ומקדיש ברכה אישית לשורד השואה. צוות המתנדבים הכולל כ-50 מתנדבים מקרב מורים, הורים ואנשי קהילה ,מגיע בכל סוף שבוע למפגש קצר ובו מוענקת תשומת לב אישית לשורד ונמסרת באהבה העוגה עם הברכה.

עוד במסגרת היוזמה נעשו פעולות נוספות כמו הקלטות של הרצאות בנושאים שונים, סיוע בתיקוני אחזקה בבתי השורדים בשעת הצורך,וחיבור עם חנות נעלי נוחות ואורטופדיה מדיפוט. גם דפוס אלדן לסייע בהדפסת מדבקות הברכה על העוגות, בהם מציינים את המועדים וחגי ישראל. נערכים גם מבצעים מיוחדים כמו תרומת חנוכיות מהבית של סוזן ע"י צוות המורים וועד ההורים בחג החנוכה והדלקת נר משותפת עם השורדים או  תרומה של עציצים ע"י קבוצת הגננות בעיר בחג ט"ו בשבט. יש גם יוזמות של  חגיגת ימי הולדת, סיוע ברכישת תרופות בימי הסגר, ועוד.

הקשר עם שורדי השואה חצה גבולות והגיע עד לעיר טאלין שבאסטוניה, שם מתגוררת בעיר קהילה יהודית ענפה. בזכות קשר שנוצר בשנה שעברה בין שליחת משרד החינוך בתוכנית חפציב"ה  ומנהל בית הספר היהודי בטאלין, ובין המורה שמואל רחמן ומנהלת בית הספר רבין, רינת לובינר. השנה ממשיך הקשר עם המורה השליח החדש שלמה בוסקובויניק. הקשר מתקיים זו השנה השניה קשר בין קבוצה של תלמידי כתות י' בטאלין ובאילת. התלמידים נפגשים בזום, ומכירים זה את זה בעזרת לוח פדלט. 



מתוכננים מפגשים משותפים ביום השואה, ביום אילת וביום ירושלים. תלמידי שני בתי הספר מתעדים סיפורים של שורדי השואה ואזרחים ותיקים ומעלים את הסיפורם לאתר הקשר הרב דורי.


 שמואל וחלק מהתלמידים המשתתפים


שמואל והתלמידים בפורים

אין תגובות: