יום שני, 28 בפברואר 2022

חיבורים בין יסודי סאג'ור לבי"ס האלה כפר מנחם - מפגש מס' 2

הערב התקיימה, בפעם השנייה, פגישת זום מרגשת ומוצלחת של שתי קבוצות הקשר הרב דורי: בי"ס יסודי סאג'ור ובי"ס יסודי "האלה" כפר מנחם, במסגרת חיבורים, והפעם השתתפו גם הסבים והסבות.

המפגש נפתח בברכות של מנהלת ביה"ס האלה, המדריכות אכלאס גדבאן ומזל מלכא, והמורות המובילות שני וסוזאן, את המפגש נהלה חן לין מהמטה הארצי במקצועיות רבה.

שני ברושי המורה המובילה של האלה הציגה את ביה"ס ואת הפעילויות שנעשו עד כה במצגת יפה. אחריה הופיעו טאלה התלמידה מסאג'ור עם סבא שלה שספרו על ביה"ס ועל הכפר ומקורות השם מיישוב עתיק.

בהמשך סבא נוסף מסאג'ור הציג מידע מעניין על העדה הדרוזית בארץ לפני קום המדינה ואחריה, ואת הזיקה של הדרוזים למדינת ישראל.

בחלק השני, חן הציגה את הלוח שיתופי שבו הרשמים והתגובות של התלמידים לאור המפגש הראשון, ואת האתר בו יוכלו לנהל שיחות היכרות יותר מעמיקות.

לאחר מכן שיתפה משחק מקוון - שהוכן מבעוד מועד (תמונות של חפצים מיוחדים שנשלחו ע"י שתי הקבוצות) המטרה הייתה לזהות את החפץ שבתמונה, למה משמש, ולנחש לאיזו קבוצה הוא שייך. אמנם לא הספקנו את כל החפצים, אבל הספקנו להכיר את חלקם, כמו קומקום מרוקאי לתה, מכתש ועלי, שרשרת וטבעת פנינים יפה, רימונים של ספר תורה, תמונות קולאג', שעון דגיטלי, ועוד... סבא חוליו מבי"ס האלה הציג את שעון הקיר המיוחד שעבר במשפחתו, ואיך הוא נפל מהקיר ביום החתונה שלו, אות וסימן לסבתא שנפטרה.

אמנם לא הספקנו להציג את כל החפצים, אבל התברר שילדי סאג'ור וילדי "האלה" אוהבים דברים דומים, ומבין החפצים העתיקים היו כלים דומים ומעניינים.

חתמה את המפגש, עפרה ישראלי, מנהלת התוכנית, שברכה את כולם והדגישה את חשיבות המפגשים והחיבורים בתוכנית. זו לא קלישאה לומר כי תוכנית הקשר הרב דורי היא תוכנית חינוכית חשובה, וכדברי סבא מסאג'ור בסיכום הערב: "התוכנית הזו צריכה להיות תוכנית חובה בכל בתי הספר בארץ"

כולנו מצפים למפגש משותף במוזיאון בסוף מרץ, ואולי ביקורים הדדיים של שתי הקבוצות בישובים.

תודה לכל מובילות ההוכנית בהכנת מפגש מוצלח ומרגש !


רשמה: מזל מלכא

מדרכה אזורית


                                       












אין תגובות: