יום ראשון, 30 בינואר 2022

חיבור מרגש בין תלמידי "יסודי סאג'ור" ו"האלה" כפר מנחם

 לאחר מפגשי הכנה בין המורות המובילות, שני ברושי וסוזן גאנם בסיוע המדריכות והמטה הארצי, יצאנו הבוקר לשיתוף פעולה וחיבור בין שני בתי הספר: "יסודי סאג'ור" מהמגזר הדרוזי ובי"ס "האלה" בכפר מנחם מהמגזר היהודי.  

המפגש הראשון בסדרה התקיים בזום בין תלמידי "האלה" ותלמידי "יסודי סאג'ור" שמשתתפים בתכנית הקשר הרב דורי. המורות המובילות שני ברושי מביס "האלה", וסוזן גאנם מ"יסודי סאג'ור".

המפגש נפתח בהשמעת השיר "שבט אחים ואחיות" ולאט לאט הצטרפו תלמידי האלה וסאג'ור, שחלקם נכחו בכיתה וחלקם התחברו לזום מהבית.

למפגש הצטרפו גם המדריכות מזל מלכא דרום, ואכלאס גדבאן צפון, עירית על פרי רכזת מחוז דרום וחן לין רכזת פיתוח תכניות ויוזמות במטה הארצי.

הפעילות הראשונה הקרנת שתי מצגות - שני הציגה בתמונות את ביה"ס "האלה", מידע על ביה"ס ופינות מיוחדות של ביה"ס. ולאחר מכן סוזן יחד עם כמה תלמידים הציגו את ביה"ס "יסודי סאג'ור", מידע על תכניות ביה"ס וקצת על העדה הדרוזית והדת המיוחדת של הדרוזים.

בחלק השני סוזן שיתפה משחק היכרות וירטואלי - כל תלמיד (פעם מהאלה, ופעם מסאג'ור) בחר מספר שחושף שאלה או משימה. להלן כמה דוגמאות: 

  • מה המאכל אהוב עליך? תלמיד מסאג'ור ענה עלי גפן ממולאים ותלמיד מהאלה ענה המבורגר. 
  • מהי חיית המחמד האהובה עליך? תלמיד מ"האלה" ענה כלב ותלמיד ת"יסודי סאג'ור" ציפור.
  • לומר מילה יפה למישהו מהמשתתפים במפגש   - שלום, אהלן וסהלן, מרחבה
  • מה המשאלה שלך ? משאלתה של תלמידה מסאג'ור - שיהיה שלום בין כל העמים.
  • האם יש לך חדר משלך? חלק מהתלמידים אמרו כמובן שכן, וחלק אמרו שהם ישנים עם אחים שלהם. וכאן התפתח שיח שפעם ישנו בחדר אחד בצפיפות כמה אחים וישנו במיטה "רגל ראש" ושני ברושי בת קיבוץ משגב עם ספרה על ה"לינה המשותפת" שהייתה נהוגה פעם.

התלמידים סיימו במשימה משעשעת: לקפוץ על רגל אחת...

בסיום המפגש המורות - סוזן ושני, המדריכות - מזל ואכלאס, חן ועירית הרכזות - כל אחת סכמה את התרשמותה מהמפגש.

בפעם הבאה נקיים מפגש זום עם סבים וסבות משני בתי הספר. נאחל בהצלחה לכל הצוות ובעיקר למורות הנפלאות שני וסוזן .

רשמה מזל מלכא

מדריכה אזורית






                                              
                                                                                                   
                                                                                                      
                                                                                                 











אין תגובות: