יום רביעי, 29 בדצמבר 2021

בבית הספר דע"ת שבקיבוץ סעד, פותחים את הקשר תחת הכותרת - שורשים ושואה, בטקס מרשים

לבית ספר דעת שבקיבוץ סעד זו השנה הראשונה בתוכנית, מתוך מגמה לעלות שלב ולהעשיר את הקשר עם סבא וסבתא  בשילוב התוכנית "שורשים" שהם מפעילים בבית הספר מזה שנים רבות בשכבה ז' . בכיתות האם התנהל שיח בין התלמידים הורים הסבים והסבתות סביב התוכנית הקשר הרב דורי. את פתיחת התהליך פתחו התלמידים בטקס מרשים ביותר.

ביום שלישי עשרה בטבת ,יום הקדיש הכללי תשפ"ב התקיים הטקס. טקס מושקע ומרשים ביותר את הטקס בצעו תלמידי שכבה ז' מול כלל תלמידי השכבה ותלמידי שכבה ח' (אכן קהל רב).

הטקס נפתח בהסבר קצר על צום עשרה בטבת(תחילת המצור על ירושלים) וציון היום כיום הקדיש הכללי על הנספים בשואה שיום מותם לא נודע.
לאחר מכן הודלקו ששת נרות הנשמה . כל נר שהודלק הודלק ע"י צאצא או נכד של יקיר משפחה שניספה או שרד את השואה .התרגשות גדולה לחוות הדלקת ששה נרות ע"י ששה ילדים וילדות (דור אשר לא ידע את השואה )מדליקים נרות בשם בני משפחותיהם שסבלו / עונו או נספו בשואה.
בהמשך הטקס הציגו התלמידים/ות תמונות נדודים לארץ ישראל, תמונות המבוססות על סיפור נדודיו של העם היהודי מהארצות השונות. להתרגשות הגדולה הוסיף קטע תנועה כשברקע השיר:

להיות יהודי מילים: יורם טהר לב, לחן: משה וילנסקי
ואם לא די בכך, ההתרגשות בעיצומה עם ההקראה  מתוך ספרה של ינטו הלר -רוט סבתא רבה של התלמיד אלדר פורגס . אלדר הנכד הקריא את הקטע בהתרגשות רבה.
"ארבעים וחמש שנים לא יכולתי לקחת עט ביד ולכתוב... לא יכולתי לכתוב את כל הזוועה שעברנו...יכולתי לדבר על זה ...אני סיפרתי תמיד לילדיי, אך סיפרתי להם בצורה שלא תפחיד אותם...מעטים ממשפחות קרסנה שרדו לאחר השואה"

לאחר מכן הוזמן רב בית הספר הרב ארי סט ללימוד משניות לעילוי נשמות חללי השואה .
לאמירת הקדיש הוזמן סבא של עדי אהרל'ה, דביר וולודובר שאימו רייצ'ה ואחותו שיינדל'ה נפטרו באוזביקיסטן בשואה .
הסבא דביר וולודובר הוא אביה של מחנכת הכיתה ז' תמר אייל המפעילה בכיתתה את התוכנית.

 בתפילת  אל מלא רחמים, בשירת התקווה ובשירת אני מאמין חתם את הטקס מנהל בית הספר. אין ספק טקס מרגש עד כדי דמעות .

יישר כוח לעוסקים במלאכה: את הטקס כתבה תרצה אורן רכזת שכבה ז', על ההפקה אחראים מתן פרנקל ותמר אייל מחנכי כיתות ז'.






אין תגובות: