יום שלישי, 26 באוקטובר 2021

מיזם "והגדת" - תיעוד סיפור אישי מתנדבי תנועת של"מ בשיתוף תכנית הקשר הרב דורי

 מיזם "והגדת" - תיעוד סיפור אישי מתנדבי תנועת של"מ בשיתוף תכנית הקשר הרב דורי

תנועת של"מ הינה תנועה עממית להתנדבות בקהילה  שהוקמה  ביוזמה משותפת של משרד החינוך והחברה למתנ"סים בתחילת שנת 2000 . הוגה הרעיון ד"ר שלום קליין -יור' התנועה האמין שיעודה של התנועה הוא לממש את הפוטנציאל של ההון האנושי  בחברה הישראלית

ולהפוך את ערך ההתנדבות לאורח חיים, והטמעת ההתנדבות כנורמה חברתית בקרב ציבור הגמלאים תוך מימוש עצמי, מיצוי יכולות ורצף של עשייה חיונית. כיו"ר נשיאות תנועת של"מ מכהן השופט פרופ' אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאה (בדימוס) בית המשפט העליון. (מתוך אתר תנועת של"מ).

בעבר שיתפנו פעולה בהוצאת "הגדת עליות", השנה מובילה רונית רביב מיזם חדש "והגדת", כשהמטרה לתעד את סיפורם של מתנדבי תנועת של""מ, אזרחים ותיקים התורמים במהלך כל השנים לקהילה באין ספור יוזמות מבורכות. בתנועה כ – 18,000 אלף מתנדבים הפועלים בכ- 100 יישובים ברחבי הארץ.

 בתאריך 21.7.21 התקיים יום עיון במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי, מפגש הנחיה ראשון להכשרת צוות רכזות תכנית בהובלתה של רונית רביב. במפגש הציגה רונית רביב את המיזם וד"ר שלום קליין, כיבד בנוכחותו ובירך את  מתנדבי התכנית. הצגנו את תכנית הקשר הרב דורי ואת תהליך התיעוד של סיפורי המורשת.

 מטרת המפגש הייתה להציג כלי תיעוד, דרכי כתיבה ותיעוד והעלאת סיפורים לאתר תכנית הקשר הרב דורי, כדי לאפשר לכל המתנדבים של התנועה להביא את סיפורם האישי. תמי גרין העבירה את ההשתלמות ובסופה סיירו המשתתפים במוזיאון אנו – מוזיאון העם היהודי.

 


״זה היה מפגש מרגש ומסקרן!״ חזרו ואמרו המשתתפים וציינו שהדבר הראשון שהם יעשו יהיה להתאמן בכתיבת סיפורים, על ידי זה שהם יתעדו את סיפור ההורים שלהם. ״אנחנו יוצאים למסע״, אמרה רונית רביב ״יש לנו הזדמנות לעשות משהו שהוא גדול יותר מכל אחד מאתנו, משהו שישאר אחרינו!״.

בתאריך 9.10.21, התקיים מפגש הדרכה לקבוצה בזום, בהובלתה של רונית רביב, המשתתפים חלקו רשמי תהליך התיעוד שכל אחת חוותה, שאילת שאלות וטיפים מעשיים להמשך התהליך.

בשלב הראשון תיעדו רכזות המיזם "והגדת" את סיפורן האישי. הסיפורים פורסמו במאגר סיפורי מורשת של תכנית הקשר הרב דורי.

השלב השני - בתאריך 21.10 21 התקיים מפגש נוסף לצוות הרכזות המובילות של מיזם "והגדת" במוזיאון "אנו – מוזיאון העם היהודי". רונית רביב, הציגה את החזון, עקרונות התכנית וההערכות לשלב ב' - בו יתעדו הרכזות את סיפוריהם של מתנדבי תנועת של"מ. בשלב זה יתועדו סיפוריהם של חברי ההנהלה וותיקי המתנדבים בתנועה. טל הרן הציגה כלים מעשיים וטיפים לתיעוד סיפורים מייטבי. תמי גרין והגר דורון ממטה תכנית הקשר הרב דורי, הציגו את עקרונות תהליך התיעוד בתכנית הקשר הרב דורי. הדגמנו סיפורי תיעוד של מתנדבי תנועת של"מ.

 


הגר דורון הציגה את מאגר סיפורי המורשת של תכנית הקשר הרב דורי ואת תהליך העלאת הסיפורים למאגר, כולל חמרי עזר הנמצאים במדריך למורה של התכנית

בתום השלב השני של תיעוד מתנדבי תנועת של"מ, חברי ההנהלה והותיקים יורחב מעגל המיזם לשלב שלישי, בו יתעדו הרכזים את סיפורי האזרחים הותיקים, המתנדבים - במחוזות השונים וביישובים ברחבי הארץ.

בברכת הצלחה והרחבת המעגלים

תמי גרין והגר דורון 

אין תגובות: