יום שלישי, 10 באוגוסט 2021

מפגש בוקר מועדון ותיקים במושב חרות

 

הבוקר יום ג 10/8/2021 התארחתי במטרה לספר על תוכנת הקשר הרב דורי. רוב הוותיקים השתתפו לפחות פעם אחת בתוכנית ולהם חלק נכבד במאגר הסיפורים.

מאחר ואני בת המושב ומוכרת לכולם נחסך ממני הקטע של "מי אני" והתמקדתי בגלגולה של התוכנית מאז שנת 2000, ומה קורה בשטח היום.

לאחר מכן בחרתי להציג מצגת של  מבני המושב על שליחותו הסודית לסין בשנת 1980. מרותקים למסך עקבו אחרי השליחות.

פסק זמן לשאלות וכיצד להגיע לסיפורים שהועלו לאתר.

מכאן עברתי להראות מצגת שנקראת "בארמונה של גברת זיו". המצגת קשורה בילדות של חלק ניכר מהוותיקים ועוררה אצל כולם זיכרונות ונוסטלגיה. כל אחד רצה לשתף מזיכרונותיו מאותה תקופה. ההתלהבות הייתה גדולה והעיניים ברקו והאוזניים קשובות מכל זיכרון שהושמע ונראה.

לסיום בחרתי לספר שתי אנקדוטות מאירועים שקרו בעקות התוכנית.

הסיפור הראשון: גברת משווייץ הגיעה באמצעות הקשר הרב דורי לעופרה, מנהלת התוכנית, וביקשה לסייע לה למצוא מישהי שהוזכרה בצוואת המשפחה ואמורה לקבל חלק. עופרה סייעה לה בתנאים המותרים לנו לפרסם שמות אנשים.

הסיפור השני

מטה הקשר הרב דורי קיבל בקשה מסטודנטית לסיעוד אחיות מוסמכות בבית הספר לאחיות ע"ש שיינברון ,נתקלה במידע מצער שבבית הספר לא ממש מכירים את מורשת מקימי בית הספר אשר קרוי ע"ש שיינברון. היא מצאה סיפור במאגר על בני הזוג שיינברון והיתה מעונינת לקבל מידע נוסף. הסיפור נכתב בשנת 2014 ופנו אלי כי הוא הועלה מבית ספר הדר השרון, בית ספר בהדרכתי.

בעבודת בילוש קצרה הגעתי לבתה של אותה מספרת והיא אימתה את העובדה שאין כל תזכור על הזוג שייברון למרות תרומתם להקמת בית הספר.

גלי הבת סיפרה שבעבר ניסה לעשות משהו להנצחת הוריה ותרומתם לבית החולים אך במשך הזמן הנושא התמסמס.

קיבלתי את מס.הטלפון של המספרת ונקווה שהיא תספק יותר מידע ויתנו בבית הספר יותר כבוד לזוג ושהדבר נעשה בעזרתו האדיבה של הקשר הרב דורי

לסיום המפגש:הותיקים לא הפסיקו לחלוק מחמאות והדגישו את חשיבות התוכנית. הרב דורי.

לסיום המפגש ניתנה במה לשאלות.

חוויות ורשמים מהמפגש פורסמו ע"י רכזת הותיקים בדף המושב.הבלוג נכתב ע"י המדריכה עדית מגן


תמונות מהמפגש




                                            


                                                 



אין תגובות: