יום רביעי, 28 ביולי 2021

לקראת השנה החדשה - יום העיון לצוותי מחוזות צפון וחיפה

 יום העיון לצוותי מחוז חיפה והצפון התקיים ביום ג', 27.07.21, בבית הספר יסודי א' בדליית אל כרמל, בית הספר של אכלאס גדאבן שאירחה אותנו. 

היום נפתח בברכתו של מנהל בית הספר מר רושדי חסון. מר רושדי סיפר על הערכות בית הספר שלהם לקראת השנה הבאה, בה ילמדו התלמידים בתכנית ייחודית: "שבילי בחירה", בה יבחרו התלמידים את שבילי החקר בהם ירצו ללמוד ולהתנסות. מר רושדי אוהב את תכנית הקשר הרב דורי כדבריו: "לא משנה אלו שינויים יהיו במערכת החינוך, על תכנית הקשר הרב דורי, לעולם לא נוותר. השמירה על הקשר עם האזרחים המבוגרים היא הערך החשוב ביותר בעיני. תכנית זאת עשתה רק טוב לביה"ס, לתלמידים ולמבוגרים".  


רכזות התכנית בחיפה ובצפון, שרית יעקב וד"ר ציפי מרגלית, הכינו שי למשתתפים "זרעים לשנה החדשה"


מנהלת התכנית, עפרה ישראלי, הציגה את המדריכים החדשים, המצטרפים אלנו השנה וברכה חמה לאלכס נידם שתרכז בשנה הבאה את התכנית במחוז חיפה, בתמיכה וליווי של שרית. 

עפרה פתחה את יום העיון, בסיכומה של השנה המאתגרת, שנת הקורונה, עם ההערכות לשנה הבאה, עם כל המורכבויות של הפעלת התכנית בלמידה היברידית משולבת הדרכת התלמידים בכתות בביה"ס ומפגשים עם האזרחים הותיקים.

המשכנו את היום בנושא "מאגר סיפורי מורשת" חזרה ורענון על הנושאים: 

בחלק השני עסקנו בתכני התיעוד והמשתתפים קיבלו דף מחוון לתיעוד, שיועלה למדריך למורה. הרחבנו הנחיות בנושא מודל הפעלת של תכנית הקשר הרב דורי - שכבתי ( מעל כתה אחת). 


חן לין הציגה את הנושא השנתי לשנה"ל תשפ"ב - שיתופי פעולה.
נטי בן שובה - רעננה את ההנחיות לסיורים במוזיאון "אנו", לקראת השנה הבאה.

החלק האחרון ביום העיון הסתיים בנושא "ניהול ידע", עפרה הרחיבה בנושא מאגרי הידע של התכנית וסיפרה על המפגש המעניין שלה עם מנכ"לית המשרד לשיוויון חברתי וצוות המשרד על תכניות עתידיות בנושא מאגרי הידע של התכנית שלנו שהולכת וגדלה. 

חשוב לידיעת כל המדריכים!!

בברכת שנה רגועה לכולנו עם "זרעי התקווה" של שרית וציפי

תמי גרין


אין תגובות: