יום רביעי, 9 ביוני 2021

אירוע הוקרה לאנשי המעברות

 

בהחלט חודש עמוס באירועים בתכנית הקשר הרב דורי. אתמול 8 ביוני 2021, התקיים כנס של הקשר הרב דורי בשיתוף עמותת המעברות מעקירה לתקומה. לפני שנתיים במסגרת שיתוף הפעולה שנרקם בין תכנית הקשר הרב דורי ועמותת "המעברות" העמקנו ומיקדנו את סיפוריהם של אנשי המעברות המשתתפים בתכנית בכל רחבי הארץ. בקבוצות השונות אותרו סבים וסבות, מבוגרים ומבוגרות ששהו במעברות, אם לאחר עלייתם לארץ ואם נולדו לתוך המציאות הזו. התלמידים התבקשו לתעד את סיפורם באמצעות שאלון מקיף ומיוחד שחובר בשיתוף פעולה ביננו.

בערב זה הוקרנו את כל אנשי המעברות שהשתתפו בתכנית ובכלל.
בקבלת הפנים הוצגה תערוכה של דגמים מוקטנים של מעברה שהובאו במיוחד לערב זה מבית ספר "תדהר" יוקנעם ושהוכנו ע"י משה בוקובזה.

על הבמה שתפו אותנו בסיפורם אנשי המעברות הבאים:
נילי רגב, יהודית אנושי, דני דביר, שמחה בונן כנעני, דוד ריבל ומטילדה חגי. התרגשנו עד דמעות , בכינו ביחד איתם, צחקנו גם ובעיקר נהננו מאוד.
מי יודע, אולי התחלנו במסורת לקיים כנס מעברות בכל שנה במוזיאון אנו.




תודה למנהלת בי"ס "חופים" ולמורה המובילה ליטל אנושי שהגיעו לנילי רגב הסבתא שהגיעה לאירוע במיוחד מניו יורק ובאה עם נכדתה מיכל ולמדריכה ניצה דה פורטו שלנו. תודה לשוש שקד ממחוז צפון שהביאה את מטלידה חגי מצפת, לאלכס נידם שדאגה להביא את שמחה בונן כנעני מבי"ס "ויצמן" מקרית מוצקין. אנשי המעברות האחרים - יהודית אנושי, דני דביר ודוד ריבל הגיעו מעמותת המעברות ותודה גדולה ליו"ר העמותה, ידידי בני אשר.









אין תגובות: