יום שני, 4 בינואר 2021

פתיחה ברוח הקורונה – בשתי קפסולות בביה"ס חופים

לאחר הכנות מרובות והתארגנויות מתאימות, ביום חמישי 31/12, סוף סוף התקיים מפגש פתיחה מיוחד במינו, משותף לנכדים, לסבים ולסבות, ובשתי קפסולות.

המפגש התקיים, כמובן, בזום, בשתי הקפסולות הפועלות בשגרת הכיתה. הנכדים, חלקם ישבו בכיתה, יחד עם ליאת המחנכת, וחלקם בבית בבידוד, בזום. הסבים והסבות מן הבית בזום. שילוב מעניין ומורכב.

בקבוצה של חופים משתתפים סבים וסבות מן הצפון, כורזים ועכו, ועד הדרום, פארן, גם מערים במרכז ומן הישובים הקרובים לביה"ס.
הנוכחות "הקרובה" של המרוחקים מתאפשרת דווקא בצל הקורונה, כשהמפגשים עם הנכדים מתקיימים מרחוק ולא בביה"ס כבשנים הקודמות.

במפגש הכפול ברכו התלמידים את הסבים והסבות: "כשהקורונה תיגמר ולא תהיו בסיכון ותוכלו שוב להסתובב, נוכל לחזור ולהיפגש. אז אני נשארת אופטימית." וציינו את נושא הגעגוע, בו יתרכזו השנה. ליאת הציגה את התוכנית באמצעות סרטון התדמית ואני הזכרתי שהשנה הפעילות קצת משתנה.

התברר שהוותיקים כבר מכירים את התוכנית מן ההכנה שקיבלו מן הנכדים, כפי שאמרה סבתא יהודית: "הנכדה שלי עשתה לי הכנה מאד טובה לקראת המפגש – גם לגבי התכנית, גם לגבי בית התפוצות וגם טכנית, איך לפעול."

יוסי הגיע לנגן בגיטרה ולהביא שמחה בשירים של פעם, אליו הצטרפו הילדים בכיתה והאורחים בזום.

יוסי בכיתה, הסבים בזום ברקע

גם זמנם של הסבים והסבות הגיע לברך ולומר את דברם: רותי, סבתא של נטוש: "שמחתי מאד לפרוייקט הזה. קראתי סיפורים מאלה ששלחתם לנו בקישור. חשוב שהילדים ידעו גם את העבר של משפחתנו, אנחנו אמנם צברים, אבל סבתא שלי הייתה בשואה..."

איילה, סבתא של אפיק, "אנחנו גרים רחוק ולא בסביבה, והתכנית נותנת לנו מבט פנימה לסיפורים שאפיק שמע ומספר. חשוב לנו מאד להיות מעורבים בעשייה הבית ספרית שהיא חלק מחייו של אפיק."

חיה, סבתא של יונתן: "בשבילי, זו אולי הזדמנות להתנצל בפני הילדים, לכך שאיננו מגיעים אליהם והם אינם יכולים להגיע אלינו. הגדולים יותר מבינים אבל הקטנים שואלים "למה סבתא לא באה?" ואפילו ששלחתי ביצת קינדר, התשובה הייתה לא רוצה קינדרים, רוצה שתבואי!"

וסבתא נעמי, בדיווח ישיר מן הגליל, מעל הכנרת, דיווחה על נדידת הצפרים מעל הבית, והזמינה, "כשייגמר הסגר תבואו אלינו".

סבתא יהודית, ציינה לקראת סיום, שיש המשך רב-דורי: "בבית התפוצות הייתה בעבר, במסגרת תמונות של בנות בבתי"ס בעולם היהודי – תמונה של סבתא רבא בביה"ס אליאנס בפז שבמרוקו."

המפגש הסתיים בנפנופי ידיים מחלונות הזום אל הנכדים והנכדות, ובתקווה שהחיסונים יקרבו את המפגש עם סבתא וסבא.

ועוד יש להוסיף שבביה"ס כבר מתארגנות שתי מורות נוספות המעוניינות להשתלב בתכנית בשנה הבאה !

נכחה בזום, ודיווחה - עירית על פרי, רכזת ומדריכה במחוז הדרום

אין תגובות: