בי"ס אלסייד חוזר לשנה נוספת בקשר הרב-דורי
ביום רביעי, סגרירי משהו, הגעתי לביה"ס היסודי אלסייד, באלסייד, בדרך לערד, לפגוש את המורה אמאני, מובילת תוכנית הקשר הרב-דורי.
ביום רביעי, סגרירי משהו, הגעתי לביה"ס היסודי אלסייד, באלסייד, בדרך לערד, לפגוש את המורה אמאני, מובילת תוכנית הקשר הרב-דורי.
אמאני אכן חיכתה לי, וערכה לי סיור קצר
בביה"ס, ובעיקר הציגה בפני את המרחב בו מתקיימת בדרך כלל, הפעילות של הקשר הרב-דורי עם
התלמידים והסבתות – האוהל המסורתי, הנמצא בחצר ביה"ס.
האוהל, מסורתי ובו פריטים מסורתיים כמו כלים
לאירוח, כלי מוסיקה, כריות להסבה ושמלה רקומה מסורתית. ובצד אלו משולבים גם רכיבים
מודרניים כמו מזגן, רדיו וכו'.
לצערה, אמרה אמאני, בשל הגשם, לא יוכלו לקיים את
הפעילות היום באוהל, אלא במעבדה בתוך ביה"ס.
אמאני אמרה לי בשיחה הטלפונית לפני, שהיא מקווה
שהסבתות תגענה למרות מזג האוויר, ואכן הן הגיעו. לבושות בבגדים המסורתיים ובחיוך
רחב, לקראת הפגישה עם התלמידים.
במפגש, הציגה אמאני בפני התלמידים והסבתות אוסף
תמונות מגוון, אותן התבקשו למיין לתמונות המציגות את העבר, כאלה המציגות את המעבר
(עבר והיום) וכאלה המציגות את ההווה, בחיי הבדואים.
כל אחת מן התמונות של העבר, הובילה לשיח אודות אירועים
בעבר, אותו הובילו הסבתות, כשהתלמידים מאזינים וצוות התיעוד מתעד.
בחלקו השני של המפגש שיחקו התלמידים עם הסבתות
במשחק השלמת פתגמים, וגם בשלב זה התקיימה שיחה קולחת סביב הפתגמים.
אל המפגש הצטרפה סוזאן, המורה שהובילה את הקבוצה
בשנה שעברה, הפעם כצופה ומסייעת.
צוות התיעוד, מספר בנות, מיומנות מחשב, מתעדות במחשב הנייד, בעת
המפגש את הסיפורים, ההתרחשות ושאר פרטים חשובים, המהווים בהמשך את הבסיס לסיפורים.
המפגש הסתיים באווירה טובה, בכיבוד אותו הגישו
התלמידים לסבתות, בכבוד רב ובהערכה.
אמנם איני מבינה ערבית, אך בהחלט ניכר שהתלמידים
מכבדים את הסבתות ואלה מצידן מאד מרוצות מן ההשתתפות שלהן במפגש עם הילדים
ובאפשרות שניתנה להן לספר איך היה פעם.
תודה לאמאני על האפשרות לחוות את הפעילות
בקבוצתה.
חוותה ותיעדה - עירית על פרי - רכזת מחוז דרום
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה