יום שבת, 1 בפברואר 2020

ארוע בביה"ס נחלים

ערב שיא – בתכנית "פעימות" בנחלים
                          
"התסריט של חיינו"  -  הצגת סיפורי החיים כסרט המתאר את מסע חייהם של הוותיקים. להגברת תחושת ההימצאות בסרט, הוצע גם פופקורן לבאים. זו התצוגה שקיבלה את פני ופני הבאים להצגת תכנית הקשר הרב-דורי.
חוויתי חוויה מיוחדת, בערב שיא שהתקיים בבית הספר נחלים, במסגרת תכנית המפעילה בביה"ס 21 חוגים לבחירה, לכל התלמידים, לשעתיים ביום הלימודים, בימי ג' בכל שבוע.
בערב, הוצגו בפני ההורים הגאים, תוצרים ותהליכים המתקיימים בחוגים המגוונים, ולסיכום גם הצגה "סלאח שבתי" בעדכון להיום, בביצוע תלמידי התיאטרון והמקהלה.

אחד מן ה"חוגים" היא תכנית "הקשר הרב-דורי", המתקיימת בכל שבוע במרכז היום לקשיש במרחבים. הבנות מגיעות מביה"ס אל המרכז ונפגשות עם הוותיקים במרכז, לפגישות של פעילויות ותיעוד סיפור חייהם של הוותיקים.
בשלושה סבבים הגיעו לכיתה בה נערכו הבנות יחד עם המורה אילנית להצגת התוכנית בה הן משתתפות.
בחדר, הוצגו תמונות שצולמו במהלך הפעילויות – מפגש של משחקים, של תמונות, חפצים, חנוכה.
                          

ובפינה אחרת בתצוגה, הוצגו תיקי הפעילות של הצמדים – ותיק ותלמידה, בהם כל  החומרים, כתובים ותמונות, שאלונים ותשובות, מהם יפיקו בסופו של דבר את מסע החיים של הוותיקים. 
לצד תיקי הפעילות, הוצגו סיפורי המסע המצויים בתהליך, שהחלו בכתיבתם, אך טרם הושלמו.


ההכרות עם התוכנית נערכה בשלושה סבבים, בהם הוזמנו הורים להיכנס לכיתה, לקבל הסבר והדגמה על התוכנית שבחדר.
בסבב הראשון בכיתה שלנו, הגיעו בעיקר הוריהן של הבנות המשתתפות בתוכנית. אילנית הסבירה את מהות התוכנית, מטרותיה והתוצר הצפוי בסופה, באמצעות הפינות המעוצבות.

בגאווה רבה, הצגתי את עצמי, ושמחתי להודות לאילנית ולבנות שבהובלתה מגיעות בכל שבוע בעיניים מאירות, בשמחה ואהבה לפעילות עם הוותיקים.

כדי לתת להורים טעימה מן הפעילות, ערכה אילנית את פעילות "טווים את הקשר", אותה קיימו במפגש הפתיחה עם הוותיקים. הפעילות כללה גם את כרטיסיות השאלות שהכינה אילנית למפגש הפתיחה.
כשהסתיים המפגש עם קבוצת ההורים הראשונה, פנו ההורים להתבוננות קרובה יותר אל הסיפורים המוצגים, לזיהוי שמות הוותיקים מן המושב בו הם חיים והתגובות ...
"הבת שלי, מגיעה בכל יום שלישי, מלאת חוויות, ותחושת סיפוק ושמחה. מספרת בשמחה על ה"סבתא" עמה היא יושבת. על הסיפורים אותם היא שותה בצימאון, "תכנית נהדרת, הלוואי וירבו".
בסבב השני התקבצו אל החדר עם התלמידות, הורים של תלמידים אחרים, שאינם שותפים, גם הם קיבלו הסבר, טעמו מן הפעילות והציצו בתצוגת הסיפורים. בתגובה "אשמח מאד אם גם הבת שלי תוכל להשתתף בתוכנית המיוחדת והמרתקת הזוו".

ברור מן המפגש המיוחד הזה, שיש לנו כבר קבוצה לשנה הבאה....
תודה גדולה לאילנית על ההשקעה והאנרגיות הטובות אותן היא  מתעלת אל הפעילות המבורכת עם התלמידות המקסימות במרכז היום עם הוותיקים.
תודה גם לנהוראי אליקים, מנהל ביה"ס, על פעילות מבורכת לכל תלמידי ביה"ס וקיומו של הערב המיוחד.

נהנתה ודיווחה עירית על פרי, רכזת מחוז דרום, הקשר הרב-דורי

אין תגובות: