יום ראשון, 8 בדצמבר 2019

פתיחת תכנית הקשר הרב דורי בבית ספר קורצ'אק - המסורת ממשיכה!

בשבוע שעבר התקיים מפגש פתיחה של תכנית הקשר הרב דורי בבית ספר קורצ'אק.
המפגש המרגש והמרתק כלל בתוכו כ-7 סבים, סבתות ואזרחים ותיקים, כ-12 תלמידים כיתות ה + ו,סיגל המבורג - מנהלת בית הספר, ישראלה שכטר - מורה המובילה ואלכס נידם - מדריכה מחוזית של הקשר הרב דורי.
המפגש התחיל בדברי פתיחה של אלכס נידם "אני מתרגשת כל פעם מחדש, כל שנה מחדש, לגלות את הסיפורים שלכם. תודה שאתם משתפים אותנו. כולנו חלק מאותו הסיפור"
ישראלה שכטר - המורה המובילה המשיכה ואמרה דברי פתיחה מרגשים "נוצרים פה קשרים מיוחדים מאוד"
סיגל המבורג - מנהלת בית הספר נשאה דברי פתיחה מרגשים מאוד וסיפרה "הילדים שהשתתפו בשנים קודמות הרוויחו סבא וסבתא ואת סיפורי הדור הקודם. התכנית זאת זה ערך מוסף, חוויה מרגשת, מלמדת ומיוחדת"
מיד לאחד הדברים החלה פעילות היכרות מיוחדת שישראלה יצרה, פעילות "קשרים". על הרצפה פוזרו כרטיסיות שעל כל כרטיסייה יש ציור אחד של קשר, כל קבוצה בוחרת בתמונה ולאחר דיון קצר כל אחד מציג את עצמו, למה הוא הגיע לתכנית ואת התמונה שבחרו ולמה.
סבב המשתתפים נפתח בתלמיד מקסים, דניאל, שהציג את עצמו ולשאלה למה הוא פה ענה "רציתי לשמוע על העבר כדי ללמוד לעתיד". "בחרתי בתמונה של אטומים מחוברים כי זה הקשר שאני רוצה ליצור פה, את האטומים אי אפשר להפריד"
מנחם קדרון, אחד מהאזרחים הוותיקים שהצטרף לקבוצה בהמלצת אריה יאס, המשתתף שנה שלישית ברציפות, מספר "בשבילי זה סגירת מעל להיות פה. הבת שלי למדה פה בבית ספר מכיתה א-ה." כשהתבקש לספר על עצמו סיפר "הייתי סמנכ"ל רפאל ומנכל של הסוכנות החלל הישראלית נס"א"
אריה יאס הוסיף "זאת תכנית כזאת נפלאה, למה שאפסיק להשתתף בה"
הסבב המשיך עם מאיה אוטמזגין "אני מאיה וזה סבא, אני לא זוכרת איך קוראים לך, אני קוראת לך סבא תמיד" מאיה אוטמזגין.
"באתי כדי ללמוד על המשפחה שלי יותר כי אני לא יודעת עליהם הרבה" אמר תלמיד נוסף.
באמצע פעילות ההיכרות נמצאו גם קשרים בין המבוגרים. רוז וארמונד, שני סבים, גילו כי למדו באותו בית ספר כשעלו לארץ בגיל 12.
סבתא נוספת, אורה, סיפרה "אני אורה, סבתא של שובל והגעתי כי הוא ביקש, עכשיו רק הבנתי למה באתי. מזל שבאתי"
המפגש הסתיים עם התרגשות עצומה והרבה טעם של עוד למפגשים הבאים. בסוף המפגש ישראלה החליטה להפתיע את המשתתפים וסיפרה כי המפגש הבא שלהם יתקיים בסיור מרגש במנהרות הכותל בירושלים. ההתרגשות הייתה בשיאה!
לנו רק נותר לחכות בסבלות לתמונות :-)
בהצלחה!

אין תגובות: