יום ראשון, 27 באוקטובר 2019

תכנית הקשר הרב דורי בביה"ס "אורים" קריית ים - יצאנו לדרך!

בשבוע שעבר, התקיים מפגש פתיחה מרגש מאוד של תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "אורים", קריית ים.

זאת השנה הראשונה שבית הספר "אורים" מפעיל את תכנית הקשר הרב דורי. התכנית מופעלת במסגרת "אשכול אומנויות" בו כל ילד יכול לבחור חוג בו הוא רוצה להשתתף כמו הוקי, אומנות וכו'.
משתתפי התכנית יחד עם המורה המובילה רוית אוחיון בן חיים
מפגש פתיחת התכנית החל עם דברי פתיחה של המורה המובילה, רוית אוחיון בן חיים, אשר בדבריה לא הצליחה להסתיר את רמת ההתרגשות האישית שלה מהפעלת התכנית. "אני מתרגשת כל כך, לא ישנתי כל הלילה מרוב התרגשות"
המורה המובילה רוית אוחיון בן חיים
לאחר מכן אלכס נידם, מדריכת הקשר הרב דורי במחוז חיפה, נשאה דברי פתיחה ואיחלה לכל המשתתפים בהצלחה רבה "אנחנו כאן בשביל לתעד את הסיפור שלכם כי אתם חלק מהסיפור ותודה שאתם נותנים לנו את האפשרות לשמוע אותו".
המורה המובילה רוית ומדריכת הקשר הרב דורי במחוז חיפה אלכס נידם
מנהלת בית הספר חגית שוסטיאל סיכמה את הברכות, בירכה בהתרגשות רבה את המשתתפים וציינה את הילדים המקסימים אשר החליטו לוותר על חוג הוקי ואומנות לטובת "חוג" עם סבא / סבתא. "זאת לחלוטין התחלה של מסורת בית ספרית"
המנהלת חגית שוסטיאל
לאחר דברי הפתיחה המשתתפים ראו סרטון מרגש של בית התפוצות "אתם חלק מהסיפור" והתרגשנו מאוד.
בהמשך המורה המובילה, רוית, הנחתה את המפגש בהמון התרגשות, חום ואהבה ועיניינה את המשתתפים עם פעילויות היכרות. הפעילות הראשונה הייתה פעילות בה המשתתפים מתבקשים "לבחור צד" לפי השאלה הנשאלת, לדוגמא:
"כל מי שנולד בארץ תעמוד בצד שמאל, מי שנולד בחו''ל תעמדו בצד ימין"


"כל מי שמכיר את סטטיק ובן אל שמאלה, השאר ימינה"
הפעילות גרמה למשתתפים הן לתלמידים והן למבוגרים להכיר אחד את השני קצת ובעיקר להתחיל לספר (חלקיק) מהסיפורים מתקופות שונות בחייהם.
"כל מי שדובר שפה נוספת מעברית ואנגלית ימינה, השאר שמאלה"
לאחר מכן עברנו לפעילות הבאה - בה המשתתפים התבקשו לצור יצירה בעזרת החומרים שיש על השולחן.
בעזרת חומרים אלה על כל קבוצה להביע את המשמעות שלהם למושג "הקשר הרב דורי" כפי שהם רואים זאת. המשתתפים מיד נרתמו למשימה והחלו בה.
התוצרים יצאו מדהימים:
המשתתפים סיימו את המפגש בחיוך רחב והתרגשות רבה לקראת המפגשים הצפויים לבוא.
בהצלחה לכולם!

אין תגובות: