יום שני, 15 באפריל 2019

במרחב בנופים של בית ספר נופים - סיום מושקע ורב משתתפים של הקשר הרב דורי

שתי קבוצות אזרחים וותיקים, סבים וסבות של ילדי כיתה ה, ציינו את סיום המפגשים בבוקר מרגש וצפוף. בכניסה למפגש חיכה להם כיבוד עשיר, פרי ידיהם של המבוגרים

במפגש נכחו רות קרטר, מנהלת מחלקת החינוך במועצה האיזורית באר טוביה, גילה איש, מנהלת בית ספר, עירית על פרי וניצה דה פורטו מהקשר הרב דורי וליטל אנושי וחנה שמשי, מובילות התכנית בבית הספר.
בדברי ברכתה ציינה מנהלת בית הספר את ערכו וחשיבותו של המפגש בין הדורות גם למבוגרים וגם לילדי בית הספר, והדגישה את הערכים והלמידה ההדדית הנלווית אליו.






















רות קרטר ציינה שמאד שמחה להשתתף במפגש ובכוונתה להפיץ את הקשר הרב דורי בכל בתי הספר של המועצה. היא ביקשה להתרשם אישית מתחושות המשתתפים, הן של מבוגרים והן של ילדים, והקשיבה בתשומת לב לחוויות האישיות שלהם.
שמענו את ברכתן של ליטל וחנה שהובילו את המפגשים רבי המשתתפים (נעל 30 מבוגרים בשתי קבוצות) ואת תיעוד הסיפורים בתנאים לא פשוטים ובהצלחה ועדיין רב אתגר העלאת הסיפורים לאתר לפניהן.
וחשוב, חשוב לציין שאת המפגש הכינו וארגנו הילדים עצמם, הידד!
מצרפת את הברכה המרגשת של גילה איש, מנהלת בית הספר:
דברים למפגש סיכום הקשר הרב דורי – 7.4.19
תכנית הקשר הרב דורי היא תכנית העוסקת באנשים - ילדים צעירים  ואזרחים ותיקים, הנפגשים בביה"ס ומייחדים את המפגשים להעמקת הקשר המשפחתי, דרך סיפורי חיים מרגשים שמעידים על העושר האנושי תרבותי המצוי בקרבם של הסבים והסבתות. פיסות מידע השזורות יחדיו בסיפורו של העם היהודי כולו,  החל מארצות הגולה השונות בהן חי וכלה במסע אל הארץ, אל עבר חיים מלאי תקווה וקוממיות מתחדשת.
היום, אנו מציינים את מפגש הסיכום בראש חודש סיון ובפתחם של שני אירועים:  האחד, ערב הבחירות לכנסת ה – 21 , בחירות בהן הנושא המרכזי בו אנו נבחן לעתיד לבוא הנו ההכרה כי כוחנו הוא באחדותנו – אחדות זו עמדה לנו בשעות היסטוריות קשות בעבר ותעמוד לנו בכל אתגרי העתיד. אחדות שביטויה הנו בכבוד לכל אדם ואזרח ובחתירה המתמדת להגן על אזרחי המדינה ולקדם את רווחתם בכל התחומים. אני בטוחה שאתם שתרמתם רבות למען המדינה והחברה בישראל, מאמינים בכך ומייחלים שהערבות ההדדית שאנו כה גאים בה, תמצא בתוכנו תמיד.
והשני – חג הפסח הממשמש ובא – חג המסמל את היציאה מעבדות לחירות, משעבוד לגאולה, מפיזור העם לאחדותו  במעמד הר סיני. אחדות שהיוותה תנאי הכרחי לכניסתנו אל הארץ המובטחת. "והגדת לבנך" -  הציווי  המרכזי בחג הפסח, קיבל כאן, הודות לכם, הסבים והסבתות,  ביטוי משמעותי.
היום תלמידינו, הנכדות והנכדים שלכם, מסכמים ביחד אתכם מסע נוסף על ציר הזמן, שבו הכירו חלקים נוספים מעברכם והעמיקו את הקשר עמכם. בזכות הכישורים הטכנולוגיים של התלמידים, הסיפורים זוכים לפרסום ומופצים ברבים. זכות גדולה נפלה בחלקם של התלמידים לשמוע אתכם ולנצור זאת.
אמנון שמוש, בשירו "יש" אומר:  יֵשׁ מַגִּישִׁים לָבניהם אֶת הַמַּיִם, יֵשׁ מַצִּיתִים בְּעֵינֵיהֶם אֶת הָאוֹר, יֵשׁ מַבְטִיחִים לָהֶם אֶת הַבַּיִת. מִי שֶיֹּאמַר לִי מַה נָּכוֹן אֶשְׁתַּחֲוֶה לוֹ אַפַּיִם. אני מאמינה שהודות למפגשים שלכם כאן, האור שהצתתם בנכדים, ילווה אותם כל החיים.
אז תודה לכם על הגעתכם אלינו, על הזכות שניתנה לנו ולתלמידים להבין טוב יותר את משמעות האחדות במשפחה, בקהילה ובחברה כולה.

תודה לכם תלמידים יקרים על הרצון להתלוות למסע מרגש זה ולהפיק ממנו לעצמכם ולמען הדורות הבאים.                                                            
ובהזדמנות זו אני מבקשת להודות מקרב לב לחנה שמשי ולליטל אנושי על התכנון וההובלה של המפגשים - חג שמח!




אין תגובות: