יום שלישי, 2 באפריל 2019

היש צוהלת ושמחה כמוני מסכה-כה-כה" (לוין קיפניס)

בס"ד
היש צוהלת ושמחה כמוני מסכה-כה-כה" (לוין קיפניס)  
ביה"ס דוגמא עוזיאל בנים  ירושלים

כשאורי מבית בלב (דיור מוגן) נשאל מה החוויה החזקה ביותר שהייתה לכם עד עכשיו? ענה ישר-"בפורים, העבודה על המסכות שגילינו את כשרון היצירה אחד של השני" ואני זוכרת שבסוף המפגש הפורימי כשעברתי אחד ואחד והתעניינתי איך היה לו ולהם גם אז אורי אמר: " כל העניין הזה, של המפגשים הוא דיאלוג ולא קל לי לדבר עם הילד שאתי (הוא שקט וצנוע)" התעניינתי האם לצרף עוד ילד אליהם והוא ענה- "לא, היום התחלנו להיפתח. החוויה של יצירת המסכות והחשיבה המשותפת על מכנה משותף קשרה בינינו". ומדהים שאף הילד שאתו אמר "החוויה החזקה ביותר הייתה בפורים כשיצרנו מסכות ולא עבדנו במחשב....כי אתה יודע מה הוא אוהב- צבעים וגוונים- למדתי להכיר את אורי".
בבית הספר ממ"ד דוגמא עוזיאל כבר שנה רביעית מקיימים את מפגשי הקשר הרב דורי. השנה יש לנו כ-8 מבוגרים ו10 ילדים. כמובילת התוכנית אני מאמינה שפעילויות שיוצרות חוויה מחזקות קשרים ונותנות זווית שונה להכרות מעמיקה.
לקראת חג הפורים ערכנו סדנת מסכות פורימית.







כל מבוגר וילד קבלו את אותה המסכה והתבקשו להתבונן בשלל החומרים שהיו על השולחן ולחשוב על מוטיב משותף שיחזור במסכות של שניהם- צבע, צורה, חומר וכדומה. הרעיון היה לקבל מסכות שבבסיסם דומים הם אבל התוצר יהיה דומה-שונה.
זה דרש חשיבה משותפת ויצירה עצמית. היה יפה לראות את הקשר שנרקם והשיח המשותף שהוליד קרבה, פתיחות והכרות.
פרנק, חבר של סבתא של צפניה, עלה לארץ ונמצא בארץ רק שבוע , סבתא של צפניה הביאה אותו  להשתתף עמנו בסדנא. הם נאלצו לצאת לפני סיום הסדנא בגלל בירוקרטיה של העלייה הוא הצטער והתקשה לעזוב וזו הייתה מחמאה גדולה מאד. לפני שהלכו פרנק התעקש להוציא דף ועט ולרשום את שמות התלמידים הנחמדים שהיו אתו. הוא התלהב כל כך מהיחס שניתן לו והיצירה המשותפת. אין ספק שהייתה פעילות באווירה מהנה עם הרבה אנרגיות טובות ושמחה. 



אין תגובות: