יום שישי, 1 במרץ 2019

סיפורו של חפץ - הקשר הרב דורי בקריית מוצקין

ביום חמישי (28.2.19) התקיימה סדנת "סיפורו של חפץ" בהנחיית ענבל רז, סגנית מנהלת של מרכז משמעו"ת, בשיתוף פעולה עם מרכז מחשבים להב"ה קריית מוצקין בהנהלתו של רועי בזק ובית הספר ויצמן קריית מוצקין.
התכנית פועלת בהנחיית המורות המובילות, אלכס נידם ואלה בן שמואל.
המפגש החל בהצגת חפצים מעברם של המבוגרים המשתתפים התכנית.
תוך כדי המפגש התגלו חפצים חשובים שאף הילדים הביאו.
ההתרגשות הייתה רבה, הילדים והמבוגרים סיפפרו בהמון רגש על חשיבות החפץ שהביאו.
"העגילים הם מתקופת פרעה"- מרסלה גורן
"אלו מניות שסבא שלי קנה בדצמבר 1900, המניות הן של 'אוצר התיישבות היהודים' שהונפקו למימון חזונו של הרצל - להקמת מדינה ליהודים בארץ ישראל." - חיים יניב
"סבא שלי העביר את התפילין הזה לאבא שלי שישמור עליו בגטו ורשה" - רמי נובודבורסקי
"מהשואה לתקומה" - פנינה ששון
"סיפורם ההיסטורי של יהודי איראן" - יוסף ידאגר
"סיר קוגל ירושלמי, עובר בין הדורות. הסיר בן כ-150 שנה" - יעל לזר

"אבא שלי לא וויתר והוא הכין לאמי חנוכייה כפי שביקשה" - גאולה אלקובי
"יומנה של אמי שכתבה בו כל יום במשך שנה שלמה בשנת 1947"- רותי זיידמן
"שרשרת שקיבלתי מסבתא רבה שלי" - ליאן
"כך היינו מכבסים פעם, לא הייתה מכונת כביסה, ולא מים חמים. פעם בשבוע הייתה מגיעה מכבסת ומכבסת לנו את הבגדים שלנו" - שושנה כהן
"תעודת חייל סורי, מצאתי את התעודה הזאת בזמן המלחמה כשהייתי חייל" - מאיר עמית

"קופסת תכשיטים של אמי, היום הקופסה חשובה לי יותר מאשר התכשיטים שיש בתוכה" - פנינה יניב
"מה טוחנים פה בכלל?" מור
כל המשתתפים נהנו והתרגשו מאוד ואף פרגנו בקבוצת הוואצאפ של הקבוצה:

בסיום הסדנה, האזרחים הוותיקים אף ביקשו לקבוע פגישה נוספת ביניהם, ללא הילדים בכדי להמשיך את השיח סביב החפצים ובכלל להיכרות מעמיקה יותר ביניהם. המפגש נקבע לשבוע הבא.

במילה אחת- מדהים!

אין תגובות: