יום ראשון, 24 בפברואר 2019

"תרומה רבת חשיבות ומרגשת לקשר בין הדורות... התאפשר להוסיף לידע הנכדה....קירבה מחוזקת....נכדי הופתע..... " מהתגובות עם סיום התכנית

מצורף סירטון

תוכנית "הקשר הרב דורי" הגיעה לסיומה בבי"ס אפק לאחר שאחת לשבועיים  נפגשו הסבים והסבתות עם נכדיהם, תלמידי כתות ו' - שכבת סביון.

מובילות התכנית,סגנית המנהלת והמחנכת חוה בר והמחנכת מורן אלפסי.
במפגשים שיתפו הוותיקים את סיפוריהם סביב חפץ שעובר במשפחה בירושה,  הביאו תמונות משלבים שונים בחייהם ותיעדו את הסיפור שמאחורי התמונות. כמו כן ראיינו הנכדים את הוותיקים ותיעדו את סיפור חייהם סביב הנושאים הבאים: ילדות, בגרות, משפחה, ילדים, צבא, אהבה, תחביבים ועוד. בסיום נפגשו כולם ל"קבלת שבת", בחדר האוכל שבקיבוץ אפק. בתוכנית הייתה שירה בציבור, קטעי קריאה מבדרים, הופעות של תלמידים ושל וותיקים וחלוקת תעודות השתתפות בפרויקט, בצירוף שי צנוע, וחלות לשבת אותן אפו התלמידים בבית הספר. ההתרגשות הייתה גדולה. הוותיקים סיכמו את ה תהליך במילים אלו: "תכנית מעניינת שבה התאפשר להוסיף לידע של הנכדה על העבר והמורשת של המשפחה שלנו. המפגשים יצרו קירבה מחוזקת מעצם המידע שנחשף לנכדה שלא היה לה לפני כן." (סבא שלמה)  "היה לי מעניין וחשוב לתאר איך נראו הדברים לפני 60 שנה, באיזה ספרים ומחברות השתמשנו, איך נראינו, ובמה התעניינו. זאת הייתה הזדמנות להראות לנכדתי שהחיים שלנו היו מעניינים לא פחות מ''דור המסכים''. אהבתי את הסיפורים של הסבים והסבתות האחרים ולמדתי הרבה על הקשר המשפחתי של האחרים." (סבא יעקב) "הייתה חוויה לפגוש את הסבים והסבתות עם נכדיי תוך העלאת זיכרונות מילדותי. נכדתי הופתעה מחלק מהסיפורים שלא הכירה. האווירה במהלך המפגשים הייתה טובה והורגשה ההכנה של הצוות המארגן. אזכור את האווירה הטובה במהלך המפגשים ואת ההכרה מבפנים של כיתות הלימוד." (סבא יוחנן)
וכדברי הדס כהן אמא  של הילה מכיתה ו'2: "לא ברור מאליו שדור צעיר זה של ילדינו נותן תשומת לב והתייחסות רבת משמעות ואכפתיות לסבים והסבתות. התרומה לקשר בין הדורות בפעילות שעשיתן רבת חשיבות ומרגשת. הנגיעות בעבר והעלאת זיכרונות תוך שיתוף הנכדים כה מהותיים..."























אין תגובות: