יום שני, 11 בפברואר 2019

בס"ד

פעילות מקדימה  לתלמידים לפני מפגש פתיחה בביה"ס  ממ"ד דוגמא עוזיאל בנים ירושלים

כשבועיים לפני ט"ו בשבט נפגשנו בביה"ס עם פעילות של הכנת תלמידי כיתות ה'-ו', למפגש עם הדור השלישי.
התלמידים התבקשו לתעד את הציפיות , החששות , הרצונות שלהם לקראת המפגש. הם היו צריכים ליצור פרח של היגדים , כשהפרח מסמל את הרצון לפרוח , לתת, לקמול, לקבל, לצמוח ועוד...
הרעיון נבע בעיקר מקירבה לט"ו בשבט חג האילנות . התלמידים הביעו את הרצון לעזור למבוגר , לכבד אותו, להיות אכפתי כלפיו. התה גם הבעת חששות : מבוגר זה מוות, זה הסוף , אדם חסר בטחון שזקוק לעזרה.  היו גם תלמידים שהביעו רתיעה מלהתקרב למבוגרים.
בהמשך המפגש נעשה שיקוף של ההיגדים ועיבוד של הדברים. הפעילות הוכנה בשיתוף רכזת תקשוב נירית דרמוני והמורה המלווה של התוכנית רויטל קלפוס כהן ומדריכת הקשר הרב דורי .



המפגש הראשון עם המבוגרים היה כשלושה שבועות לאחר המפגש הנ"ל. היה מפגש מרגש מאד . כל אחד מהנוכחים היה צריך להביא חפץ שמאפיין אותו , את החיים , תחביבים וכו'... ולספר לנוכחים מה הקשר בין החפץ לחייו.
נכחו במפגש סבים וסבתות של הילדים וגם מבוגרים שהגיעו מדיור מוגן שסמוך לביה"ס, עו"ס של הדיור המוגן, מנהל ביה"ס, מורים מלווים , מדריכת הקשר והתלמידים.
קטע מרגש ביותר היה כאשר אחד המבוגרים סיפר שהוא היה תמיד בתפקידי מפתח בעיר ירושלים וכל הזמן היה בעשייה חיובית. עכשיו הגיע לדיור מוגן וחשב שכבר אין צורך בו והתהלך בהרגשה שהוא מיותר  בחיים.
בעקבות הבקשה של ביה"ס לבוא להשתתף ב"קשר"  השתפרה הרגשתו  וחזרה אליו ההכרה שהוא עדיין מסוגל לתת לחברה ולתלמידים.


אין תגובות: