יום חמישי, 24 בינואר 2019

זרקור על הסיור שלנו במוזיאון בית התפוצות

השבוע הצטרפתי לסיור של קבוצת משתתפים בתכנית הקשר הרב דורי. לאחר כמה מפגשים, באמצע התכנית, תלמידי כיתה ז' של הישיבה התיכונית ונשות מרכז "מולדת" קריית גת יצאו ביום שלישי האחרון לחוויה משותפת במוזיאון בית התפוצות שבתל אביב. מזג האוויר היה נעים ושמשי ומצב הרוח היה מרומם.
במהלך הנסיעה יצרנו שוב חיבור בין התלמידים לנשים הוותיקות, ושחקנו את משחק השמות - "רוז" שהיא ורד ריחני, "רחל" שהיא רחל אמנו, "אסתר" שהיא אסתר המלכה,  "חנה" שמזכירה את חנה ושבעת בניה, ועוד... כל אחת חיברה מושג שקשור בשמה.
עם הגיענו למוזיאון, לאחר הפסקת בוקר, וצילום קבוצתי, התחלקנו לשתי קבוצות לסדנת פתיחה.
קארין המדריכה נתנה סקירה היסטורית על קורות העם היהודי מימי בית שני ועד השיבה לארץ בראשית הציונות. התלמידים גילו ידע ובקיאות וגם הוותיקות שתפו פעולה. בחלק השני הקרינה המדריכה קטעים מתוך הסרט "הצלמניה" העוסק בקשר בין נכד לסבתו בת ה-96. התלמידים והוותיקות ניתחו את מערכת היחסים בין גיבורי הסרט ואילו רגשות הדמויות מעוררים בהם.
המשך היום הוקדש לסיור בקומת "הללו-יה" שחזור בתי הכנסת בקהילות שונות. עצרנו ליד בית הכנסת מפס שבמרוקו, בתי הכנסת אוקראינה, פולין, גרמניה מה שחיבר את הוותיקות לארצות מוצאן.
אתנחתא קומית בתערוכת ההומור "ויהי צחוק" יצר חיבור מהנה בין הוותיקות לתלמידים. אלה וגם אלה זיהו דמויות מעולם ההומור הישראלי מהגששים ועד "ארץ נהדרת".
החלק האחרון הוקדש לשלושה סרטונים מתוך התערוכה "מבצע משה - 30 שנה אחרי" ודיון על הקליטה של עולי אתיופיה בארץ. נפרדנו לשלום מהמדריכות, ויצאנו לדרך חזרה הביתה עם טעם של עוד...



תלמידי הישיבה התיכונית ונשות מרכז מולדת קריית גת


סיור בקומת בתי כנסת

אין תגובות: