יום רביעי, 2 בינואר 2019

חפצים אנשים ומקומות - מספרים על העבר שלנו

קבוצת הקשר הרב דורי של בית ספר "האלה" בכפר מנחם התכנסה בפתיחת השנה האזרחית למפגש "אמצע תכנית". המפגש התחיל כמו סיפור מתח מרתק, מלא בהפתעות. אחת אחת הוציאו הסבתות (וגם סבא אחד) חפץ אחר חפץ, ש"העירו לחיים" קרובי משפחה, אירועים ומקומות. כל חפץ "סיפר" סיפור משפחתי מרגש המשלב את דמויות העבר עם בני המשפחה בהווה.
סיכה לבגד תינוק מעיראק, ספר מתכונים מראשית קיבוץ כפר מנחם, תיבת תפירה תוצרת הקיבוץ, קופת חסכון מצרפת, פמוטים וכיסוי רקום לאפיקומן מרומניה, ספרים ופמוטים מהונגריה, מפות רקומות מבולגריה, צמידים וצלחות מפרס, ובמקרים שאבדו כל חפצי המשפחה אלבום התמונות המשפחתי ספר את הסיפור. כל החפצים עברו יותר משלושה דורות, וחלקם אף 8 דורות. חלק מהחפצים "עשו עלייה" ארצה, חלקם תוצרת ישראלית, חלקם הגיעו בנסיבות משמחות, חלקם שרדו את השואה ומלחמת העולם השנייה. כולם כאחד מספרים סיפורים של דמויות משמעותיות במשפחה, ומלמדים על העבר המשפחתי.
טל ושני המורות המובילות, כהרגלן מנחות את המפגשים במקצועיות, והתלמידים מתעדים בצילומי וידאו את הסיפורים. יש לציין כי הקבוצה שהתגבשה השנה מורכבת מתלמידים וותיקים עם המון התלהבות שעושים את המפגשים לשעה של שיתוף, חברותא, העברת מורשת ולימוד פיסת היסטוריה של העם היהודי בתפוצות ובארץ.



















אין תגובות: