יום שני, 3 בדצמבר 2018

פתיחה חגיגית, שנה רביעית בחטיבת הביניים "היובל", רמת ישי .


ביום חמישי 29.11.18, כ"ט בנובמבר, הגיעו הסבים והסבתותשל תלמדיד שכבה ז' בחטיבת הביניים "היובל" ברמת ישי לרחבת הכניסה של בית הספר, שם חלקם הצטרפו למעגלי הורה שהובילו חברי מועצת התלמידים. כמה סבים "שובבים" איתגרו את הצעירים בשולחנות הפינג פונג.
לאחר הריקודים התכנסנו בכיתות, הילדים הסבירו את חשיבות התאריך  והסבים והסבתות שהיו ילדים וזכרו את יום הכרזת האו"ם, סיפרו חוויות במליאה.
עלתה השאלה והתפתח דיון - מה הוא נס? והאם קיומה של המדינה הוא נס? לא כולם הסכימו אך לכל המבוגרים היה חשוב להעביר את המסר - שחייהם היו שונים בתכלית משל נכדיהם ושעל הנכדים להעריך את ההתקדמות האדירה של המדינה במהלך 70 השנים של קיומה.
הדלקנו יחד נר ראשון (ומוקדם) ומצאנו את המעמד מרגש, לפחות כמו בגן. 
מספר מבוגרים הצטיידו בחנוכיות בעלות סיפורים מיוחדים, כאלה שעברו דורות רבים במשפחה ושרדו את תלאות המלחמה והעליה; חנוכיה שנמצאה בשוק יד שנייה לצד סמלים נאצים והמשפחה החליטה 'להציל' אותה ויהי מה, וחנוכיה מודרנית שאחד הסבים יוצר באומנות מרהיבה של ברזל וזכוכית. 
לאחר שפתרנו כתב חידה קצר לחנוכה,  נשלחו הילדים לפעילות התיעוד - לפי המשימה באתר התוכנית ועל פי אותיות הסביבון ראיינו את המבוגרים. סיימנו בחלוקת סופגניות שהמתיקו את האוירה המתוקה מלכתחילה.

בתוכנית משתתפות 3 כיתות ז', בהובלת המחנכות רוית, גלי וענת שהיא המורה המובילה לתוכנית ורכזת השכבה, ובעידודה של מנהלת בית הספר הגב' שרה וקנין, שבשל חשיבות התוכנית בעיניה החליטה - לאחר 3 שנות פעילות בקבוצות מצומצמות - לשלב את
התוכנית לכלל תלמידי שכבה ז'.



 

אין תגובות: