יום רביעי, 14 בנובמבר 2018

מפגש פתיחה בי"ס ויצמן בית יהושע


מפגש פתיחה בית ספר ויצמן- 2018

בשער בית הספר ממתינים בהתרגשות האזרחים הותיקים – סבים וסבתות. בשעה אחת נפתח השער, והילדים מגיעים עם פרח וברכה, חיבוקים ונשיקות, מראה מרגש. בקבוצה 15 ילדים ומבוגרים. המפגש בשעה הראשונה מיועד רק למבוגרים, ובשעה הבאה יגיעו הילדים.
פגישה מרגשת 
את המפגש פותחת מנהלת בית הספר דפנה פרטוש המגיעה עם לימור הסגנית. דפנה מציינת שזו השנה השמינית שבית הספר פותח את שעריו לתוכנית, ועל כך גאוותה. "אתם יוצאים היום למסע רגשי ולמסע שיעשיר את הילדים במורשת העם היהודי". לאחר מכן ברכות ממובילת התוכנית לביאה, העושה זאת מזה שמונה שנים בהתרגשות רבה, ומעידית מגן המדריכה המחוזית המספרת על הקשר בין המשרד לאזרחים ותיקים, בית התפוצות והקשר הרב דורי.
מכאן עוברים להכרות קצרה. כל אחד מציג את עצמו, סבא של.... ומקום מגורים. מגיעים מחיפה, עיר ימים, קדימה, שפיים, אודים, תל יצחק אחוזת פולג ועוד. יש כאלה שחוזרים פעם שנייה, יש שבאים הסבא והסבתא ביחד, וחלקם היו בעבר הרחוק תלמידים בבית הספר ויצמן. לביאה מציגה את האתר בבית התפוצות אליו מועלים הסיפורים כדי שיקבלו רושם ראשון כיצד נראים הסיפורים.


בשעה השנייה כל ילד מתבקש לקחת את סבא או סבתא למקום האהוב עליו  ביותר בבית הספר, להצטלם ביחד, לשלוח ללביאה את התמונה ולחזור. בחדר מחשבים בעזרת  web.whatsapp  כולם רואים על המסך הגדול את התמונות ומספרים על המקום שלקחו את הסבא או הסבתא או את שניהם. כך נוצר קשר  נוסף של המבוגרים אל המקום ובית הספר. תענוג היה לשמוע את הילדים לאן לקחו את המבוגרים. מממשיכים במשחק הכרות לגיבוש הקבוצה כולה עם חוט הצמר ולסיום כל ילד לוקח את סבו או סבתו להראות לו את הברכה שהכין לכבודו במחשב. כולם מחכים בצפייה גדולה לשבוע הבא.
משתתפי התוכנית מנהלת ומורה מובילה לביאה


פגישה מרגשת





ליד לוח המועדים




הקרנת הברכה



ליד המתח




הכרות עם כדור הצמר





אין תגובות: