יום חמישי, 25 באוקטובר 2018

בסימן "סיפור אישי"- פתיחה חגיגית בבי"ס האלה כפר מנחם

כמיטב המסורת בי"ס "האלה" שבמועצה אזורית יואב פתח את תכנית הקשר הרב דורי ברוב הדר וחגיגיות. שיר, זמר, סרטון מרגש וברכות, וכמובן היכרות קצרה עם הסבתות והסבים שמגיעים מרחוק ומקרוב.
ראש המועצה ד"ר מטי הרכבי צרפתי מגיעה כמידי שנה לפתיחה לברך את המשתתפים. הפעם סיפרה על אביה שנהרג כשהייתה בת שנה וחצי. אמה נישאה לאליעזר שהיה דמות משמעותית בחייה, ונקרא בפיה אבא. מטי ששמעה על האב שנהרג מאמה, ועל כמה היה איש יפה עם עיניים כחולות וצוחקות, אך לא זיהתה את התכונות הללו מתמונות "שחור לבן" של פעם. אחרי שנים,כשהייתה בת 20 פגשה את אחות אביה, ולמראה עיני התכלת והפנים המאירות יכלה לקבל תמונה יותר ברורה של האב שלא הכירה.
בהמשך ברכו ונשאו דברים, מנהלת ביה"ס, מדריכת מחוז דרום, עירית על-פרי, ואנוכי. את התכנית מובילות המורות: טל סטקלוב ושני ברושי זו השנה השלישית, וכל פעם מפתיעות מחדש.
רגשה אותנו הפעם טל, שסיפרה על סבתה - צ'רנה - ששמה הוסב בארץ לשחורה, ואמה רות, שעלו ארצה לפני מלחמת העולם השנייה. שאר בני המשפחה שנשארו בפולין נספו בשואה.
המשפחה התיישבה בתל אביב בשכונת מונטיפיורי סמוך ל"שרונה" של היום.. בין היתר הציגה טל תיבה מיוחדת, שבה היו בגדי בובה שנתפרו על ידי סבתה, ונסרגו במיוחד לאם רות. מידי יום הולדת נתפר עוד פריט לבוש מיוחד.  בגדי הבובה עברו ארבע דורות, מסבתא, לאמא, וטל אף היא העבירה את הבגדים לבתה, כשהייתה קטנה.
הפריטים, כאילו נתפרו היום ושמורים בתיבת עץ, ומזכירים לכולנו שגם למבוגרים במשפחתנו, הייתה ילדות מלאה ושמחה.
לסיום הסבים והסבתות ונכדים והנכדות, התכבדו מארוחת בוקר טעימה, ויצאו לסייר ברחבי ביה"ס להכיר פינות חמד, ופינות לימוד ייחודיות. כל המשתתפים הביעו את התרגשותם לקראת המפגשים הבאים.
מצפה לבאות - מזל מלכא
מדריכה אזורית 

הילדים בשיר "ארץ הצבר"

ראש המועצה מספרת על אביה
טל מציגה את בגדי הבובה שעוברים מדור לדור


סיור בפינת חמד
משתתפי התכנית לשנת תשע"ט
סבתא ז'וזי ליד קיר הפסיפס שעצבה והכינה לביה"ס

אין תגובות: