יום שבת, 23 ביוני 2018

מפגש סיום בי"ס בכר רוסו בצור משה

בי"ס בכר רוסו  מסיים השנה שנה רביעית להפעלת התוכנית. השנה לקחו חלק 10 זוגות.את התוכנית הובילה
 המורה ליאת שדה. ליאת ראויה לכל המחמאות. גם אם היו קשיים בהפעלת הקבוצה, גם היו קשיים אחרים היא לא הרימה ידיים. בדבקות במטרה, במקצועיות, בסבלנות ובחיוך תמידי על פניה, הגיעה הקבוצה ליעד הסופי - העלאת הסיפורים לאתר.
משתתפי התוכנית
                                                             
משתתפי התוכנית

 חיים מספר את הסיפור על שלו על מלחמת יום כיפור. מלחמה בה איבד אח מעיניו. חיים סבא של יובל משבח את התוכנית הוא מספר לחברים וכולם מתלהבים.חשוב להמשיך ולהגדיל את מספר המשתתפים.
סבא יוסי משתתף פעם שניה בתוכנית ומספר לנכד נועם על הילדות וחייו במצרים.נועם הנכד סקרן לשמוע את הסיפורים ולא מופתע לשמוע על התנכלויות השכנים במצרים.
אסתי סבתא של שקד הגיעה כל שבוע מחיפה, דור שני לשואה. סיפורה האישי של אימי, יפה גלר בשואה, השזור בפועלן של הקשריות שהיו פעילות המחתרת היהודית בשואה. המושג קשריות מוביל את כולנו לחשוב על הקשריות ששרתו בזמן מלחמת השחרור. והנה אסתי מביאה לנו את הסיפור על הקשריות שהבריחו תינוקות אל מחוץ לגטו.
סבתא ריקי גורפינקל מספרת על ילדות בצל היריות על הבית בצור משה. דני ראיין את הסבא בבית(בגלל מוגבלות) ו הסבתא ריקי תעדה עם דני את הסיפור במפגשים המשותפים בכיתה.
ריקי מדווחת על חוויה לא רגילה להעביר את החוויות מאותה תקופה ועל נכד שישב מרותק לשמוע את הסיפורים. היא מבקשת להמשיך בתעוד כי זכותם של הילדים על העבר של הסבים והסבתות.
סבתא אסתר מדר נולדה במושב גאולים שבשרון.אסתר מספרת על העלייה מתימן,זכרונות מימי מלחמת השחרור וחוויותיה כרועת פרות והיא רק בת 10.
סבא אברהם מטרני מספר על ילדותו ומפאת היעדרותו(מכהן בתפקיד ציבורי ולא יכול להגיע) מיוצג ע"י רעיתו
וסבתא חנה מספרת על לימודיה בלונדון, והיא רק בת 17

מנהלת בית הספר יפית מקשיבה בענין רב לסיפורים







אסתר מדר והנכד מקבלים תעודה ושי

מורה מובילה ליאת מחלקת תעודה ושי

עוגה שהוכנה למפגש הסיום



ברכה שקיבלה המדריכה מגן עדית


















































אין תגובות: