יום ראשון, 11 במרץ 2018

ביקור בבית ספר החיטה, זכרון יעקב

במסגרת יום הקשר הרב-דורי במחוז חיפה התקיים ביקור מיוחד בבית ספר החיטה, בנוכחות קבוצת הקשר הרב-דורי - סבים, סבתות, תלמידות ותלמידים.

את הביקור הובילו שרה לרמן מנהלת בית הספר, ורויטל כרמל שמובילה את התכנית בבית הספר זו השנה החמישית.

פרטים נוספים בנוגע ליום עצמו ולאורחים - ראו כאן.


הביקור נפתח בקבלת פנים חגיגית לאורחים ולאזרחים הוותיקים משתתפי התכנית. כל אחד מהנוכחים סיפר על עצמו ועל הקשר שלו לתכנית. כולם, ללא יוצא מהכלל, הביעו את התרגשותם הגדולה מהפעילות ואת הערכתם לתכנית, שהפכה למסורת בבית הספר.

לאחר קבלת הפנים עברו האורחים לכיתה, שסודרה מראש בחגיגיות, ובה המתינו בהתרגשות התלמידים משתתפי התכנית. האורחים והסבים והסבתות "התפזרו" בין השולחנות. על השולחנות הונחו מבעוד מועד הנחיות וקלפי משחק לפעילות של היכרות ואסוציאציות – פעילות שעוררה שיח נלהב. 


לאחר מכן הציגו רויטל כרמל ושרית יעקב, רכזת התכנית במחוז, פעילות ייחודית, שיצאה לדרך כשבועיים לפני הביקור והיא מקיפה את תלמידי שכבות ה'-ו' בבית הספר. במסגרת הפעילות הרחבה התבקשו התלמידים לפתור כתב חידה, שמבוסס כולו על סיפורים שתועדו בבית הספר בשנים הקודמות. כל הסיפורים קשורים לשנת ה-70 למדינה. ארבע תלמידות, שפתרו ראשונות את כתב החידה, הצטרפו להצגה וסיפרו על ההתנסות שלהן בפתרון.

לקינוח המפגש – נערכה תחרות בזמן אמת, בין משתתפי הביקור: פתירת כתב חידה חדש. לצורך הפתרון נדרש שיתוף פעולה בין הידע של המבוגרים לזה של הצעירים. ואכן כולם, מבוגרים, צעירים ואורחים - לקחו חלק בפעילות, בהתלהבות גדולה.



רגע לפני סיום התכבדו המשתתפים בכיבוד מעשה ידיהם של האזרחים הוותיקים, והאורחים זכו גם לשי למזכרת – פנקס כתיבה עליו מתנוססת תמונה של קבוצת הקשר הרב-דורי.

תודה לכל השותפים!

אין תגובות: