יום שבת, 3 בפברואר 2018

מפגש סיום בי"ס טוקאייר

בי"ס טוקאייר-
טוקאייר", הינה פנימייה טיפולית-חינוכית, שנוסדה ע"י משה טוראיר ז"ל עם קום המדינה, ופועלת למען בנים בלבד בגילאי יסודי-חטה"ב המופנים באמצעות הלשכות לשירותים חברתיים מכל רחבי הארץ. הפנימייה הוקמה ע"י משה טוקאיר ז"ל.. הגישה של המחנך הייתה קפדנית והאמין בלמידה באמצעי תרפויטי. כמו כן, דאג שהילדים המתחנכים יחושו חדוות למידה. עם הזמן הוכנסו אנשי מקצוע בתחום הטיפולי כמו עו"ס או פסיכולוג במשרה חלקית. לאחר פטירת משה, "טוקאייר" הועברה לקיבוץ בחן  שבעמק חפר, ובמשך כל שנות קיומה קלטה בנים בלבד מכל רחבי הארץ, ודואגת לשמר את פרופיל חניכיה – בנים בעלי אינטליגנציה תקינה עם הפרעות רגשיות /התנהגותיות.
זו השנה השלישית שבית הספר פותח את שעריו לתוכנית וכל זה בזכות עקשנותה של המנהלת נירה והמדריכה עדית.
את התוכנית מובילה בחן רב, סבלנות ומקצועיות המורה הדר פוריאן. 
נירה פלד: סיום פרוייקט הקשר הרב דורי.ותיקי בחן וילדי טוקאייר. תודה עידית יקרה על הובלת הפרוייקט בבית הספר. חוויה שלא תשכח..מעריכה מאוד 🙏
נירה משבחת את הקשר שנוצר בין חברי הקיבוץ לילדים ומחמיאה להדר , המורה מובילה, שעושה עבודה נהדרת.
ולתלמידים מביעה הערכה רבה על יחס הכבוד  והסבלנות שגילו כלפי המבוגרים. הייתם קשובים וסקרנים לשמוע את הסיפורים.
תודה מיוחדת לעדית מגן המדריכה שבכל שנה מתעקשת להפעיל את התוכנית בבית הספר ורואה ערך רב להפעלתה דווקא בבית ספר זה.
מדבריה של הדר:כל שנה אני מתרגשת מחדש. הילדים מקבלים חוויה של נתינה. בין המשתתפים נרקמו קשרים טובים וחמים והדבר מאוד משמח אותי. תלמידים אני גאה בכם!
מדברי הותיק שלמה:כל הצוות עושים עבודה נפלאה, עבודת קודש,אתם עושים הכל לטובת הילדים כל מה שאפשר.
ויקי: כשביקשו ממני להשתתף בתוכנית לא ידעתי מה מחכה לי.כל פעם שסיפרתי לטל הרגשתי שהוא רוצה לעזור לי. אני אוהבת אותו ורוצה לפגוש אותו אחה"צ ולשוחח אתו בטלפון. בגדול נהניתי מאוד.
וטל: שמעתי שכותבים סיפורים, ואם לא אשתתף איך אדע במה מדובר. השגתי חוויה שלא יכולתי להשיג במקו אחר. ויקי אישה נחמדה ונוצר בינינו קשר הדוק


טל מעניק שי לויקי

בסיום המפגש חולקו למשתתפי התוכנית תעודות



ביקור בבית התפוצות
נירה המנהלת מפנקת את התלמידים בארומה בבי התפוצות

אין תגובות: