יום שלישי, 30 בינואר 2018

תיכון "רבין" במזכרת בתיה יוצא לדרך בתכנית מיוחדת, בהובלתן של עילה ועמית.

מפגש פתיחה מחמם את הלב ומרגש, התקיים בקריית החינוך ברנקו וייס ע"ש "יצחק רבין" שבמזכרת בתיה בהנהלתה של ארנה פרידמן. 


ראש המועצה, מר מאיר דהן, כיבד אותנו בנוכחותו גם הפעם, כמנהגו לאורך השנים. מרגש לראות כי ראש המועצה מכיר מקרוב ובאופן אישי את וותיקי הקהילה. מר דהן בירך את המשתתפים והמתנדבים הוותיקים ובין דבריו אמר:
"אוסף הזיכרונות הוא האושר של האדם, זה מה שנשאר איתו. לכן, חשוב שהדורות יעבירו זה לזה את אותו אושר, ממש כמו שאנו מעבירים מדור לדור את זיכרון יציאת מצרים, הישיבה בסוכות וכד'... הזיכרון שלנו הוא בסיס לקיום של העם היהודי.
אני רוצה לאחל לעמית ועילה שהתכנית תצליח, תודה לכם המתנדבים הוותיקים על זה שאתם באים כל הזמן ובכל אירוע ומאפשרים שילוב של צעירים וותיקים יחד, זהו חינוך זוהי קהילה וזהו אושר - בהצלחה לכולם!"



מנהלת קריית החינוך, ארנה פרידמן, ברכה ונשאה דברים:
"כשנכנסתי לכאן הרגשתי התרוממות רוח! אני שמחה לפגוש אתכם פה בבית הספר - המוטו שלנו הוא, שזה בית ספר שיש לו קודם כל קהילה. ומחמם מאוד את הלב לראות אתכם וותיקי הקהילה שבאים לעשות מעשה עם התלמידים שלנו. יש דרכים רבות ללמוד וזו אחת הדרכים, ללמוד את ההיסטוריה דרך הסיפורים האישיים שלכם ודרך ההיסטוריה האישית של כל אחד ואחד מכם. ועוד יותר נכון, זה להעלות אותה על הכתב, ללמוד ולקשר אותה לאירועים המכוננים של הקמת המדינה שלנו. 
אני מאוד שמחה לפתוח את תכנית "הקשר הרב דורי", אתם הגברתם אור היום בבית הספר בהימצאותכם כאן, זה מחמם מאוד את ליבי! אני מודה לכם תלמידים שלקחתם את המטלה הזו בשתי ידיים ואני בטוחה שתעשו עבודה מצוינת, אתם כאלה! לצוות החינוכי והמחנכות ולך, ראש המועצה שלנו, שמוצא זמן להגיע לכל אירוע שקורה בבית הספר ולקחת את המושכות ולהוביל אותו. אני רוצה להודות לך אורנה דרום, על הזמן שהקדשת לנו גם על ההכנה וגם על הליווי והשותפות בכל אחד מהפרקים. 
תלמידים יקרים, זהו ציון דרך עבורכם, תזכרו את הרגע הזה! 
זה חלק מההישגים והבגרות שלכם, אבל יותר חשוב זה חלק מהערכים שיובילו אתכם הלאה. בהצלחה לכולם!"


המחנכות עמית שוורץ ועילה יקואל, בחרו להפעיל השנה את התכנית בשיתוף עם מתנדבים מהקהילה, שהם ניצולי שואה או דור שני לניצולי שואה. בשיתוף פעולה עם רכזת המתנדבים התלמידים יראיינו את המתנדבים הלוקחים חלק בתכנית, יקשיבו לסיפוריהם  האישיים ולסיפורי השואה של הוריהם. פעילות משותפת זו תקנה לתלמידים את האפשרות לבגרות חברתית ולבגרות בהיסטוריה בנושא "חקר השואה".

במפגש הפתיחה נכחו גם נציגות המתנ"ס הקהילתי - כרמלה ארקין, מנהלת מח' אזרחים וותיקים, בתיה חצרוני, רכזת המתנדבים עם סגניתה כרמלה לס, המסייעות מזה שנים לשלב את מתנדבי הקהילה בתכנית "הקשר הרב דורי" בבתי הספר ביישוב. את הקשר בין ביה"ס למתנדבים השנה, תרכז המתנדבת בתיה וייג. 
כרמלה לס, שהשתתפה גם היא בתכנית בעבר, ברכה בשם חברות הצוות במתנ"ס:



תלמידי הכיתות התיישבו במעגלים עם הוותיקים איתם יעבדו והחלו טווים את הקשר בשיח משותף להיכרות ראשונית.


התלמידים העניקו ברכה אישית ועציץ רקפות כשי תודה על השתתפותם בתכנית.
 

יישר כוח לכל הלוקחים חלק בתכנית הנהדרת והמרגשת ובהצלחה לתלמידים היקרים בבגרות! 
מאחלת לכולם הנאה במפגשי התכנית
אורנה דרום

אין תגובות: