יום שבת, 2 בדצמבר 2017

פותחים שנה השלישית בתכנית בחט"ב "אחרון הבילויים", ראשון לציון, בהובלתה של עדנה כהן

מפגש פתיחה חגיגי לתכנית בבוקר של התרוממות רוח בספריית חטיבת הביניים "אחרון הבילויים" ראשון לציון. עדנה כהן, ספרנית ביה"ס, מפעילה זו השנה השלישית את התכנית עם תלמידים משכבת כיתות ז' והסבים והסבתות שלהם. 
 

ליזה סורדו, מנהלת החט"ב, ברכה את המשתתפים וציינה בדבריה:
"מפגשי הסיום בשנתיים האחרונות מוכיחים לנו שאם אנחנו לא נעשה את החיבור הזה בין הילדים לסבא-סבתא אז זה לא תמיד קורה. כי במפגש הזה נוצר משהו אחר, והילדים מדווחים: שמעתי סיפורים שלא שמעתי קודם / נחשפתי לדברים שלא ידעתי קודם / נוצר קשר אחר וחזק ממה שהיה לנו קודם. ואני תמיד אומרת לילדים שהלוואי והיתה תכנית כזו כשאני הייתי ילדה והיו מתאפשרים לי מפגשים כאלה עם סבא וסבתא שלי. רק היום אני יודעת להעריך והיום זה כבר מאוחר מדי. אז ילדים, תיהנו, תחוו תנצלו כל רגע שסבא וסבתא פה. מקווה שתיהנו מהתכנית והמפגשים ותתעדו יחד את הסיפורים. אנחנו מאוד שמחים לראות אתכם ומאמינים שהילדים זקוקים לדמות המבוגרת מולם. ולעדנה המון המון תודה על הובלת התכנית."


ליעד פתח את המפגש בשירתו המרגשת עם השיר "עוף גוזל",


ועדנה חיברת את התכנית לפרשת השבוע פרשת "ויצא" העוסקת ביציאתו של יעקב מארץ ישראל לחרן והחיפוש אחר כלה. המתנתו של יעקב במשך 7 שנים  להינשא לרחל, מתאפשרת בזכות כוחה של האהבה. ולמעשה, מציינת עדנה, גם היחד שלכם פה מתאפשר בזכות האהבה שיש ביניכם הנכדים והסבים והסבתות. 
ו' כסלו, הנו יום הזיכרון של דוד בן גוריון, אשר חלם על הפרחת הנגב וגם בפרשה שלנו מתואר גם חלום "סולם יעקב". עדנה מוסיפה ומציינת: "אין ספק שהרבה חלומות נמצאים פה בין המשתתפים, הרבה פרקי היסטוריה נמצאים פה. ומאוד סמלי לפתוח תכנית כזו השנה כשאנו מציינים 70 שנה לקום המדינה ונתייחס לזה במפגשים שלנו. כי אין חווייתי יותר מללמוד היסטוריה ממקור ראשון והנה אתם כולכם יכולים לשתף אותנו מחוויותיכם בשלבים השונים של 70 שנות המדינה והאירועים והמלחמות הקשורים בה".


בהמשך, פנתה עדנה לכל משתתף בשאלה האודות הנכד או הנכדה שלו ולנכדים בשאלות אודות סבתא או סבא שלו וכך נחשפו פיסות מידע מעניינות אודות כל אחד ואחד ונשארנו סקרנים לשמוע עוד...  ממתינים כמובן לסיפורים המלאים!

התלמידים קראו קטעי קריאה מעניינים שנבחרו בקפידה ובסיום העניקו מתנה יצירתית שהכינו לסבים והסבתות ועברו לכיבוד והמאפים הנהדרים מעשה ידי המשתתפים.


מאחלת הצלחה והנאה מרובה במפגשים הבאים
אורנה דרום


אין תגובות: