יום חמישי, 2 במרץ 2017

מחזור א' של כיתת הוותיקים יצא לדרך עם 30 תלמידים ותלמידות מיישובי בנימין בני 62-87 במסגרת המיזם הארצי "חוזרים לבית ספר".

כיתה חדשה –אבל עם הרבה ותק.../"החיים שלי הם פלפל חריף ! ואתם החמצן שלי"

ביום שני ב'  אלול  חמישה ימים לאחר שהנכדים נכנסו בשערי בית הספר ,הם ארזו תיק ,כריך וכלי כתיבה ונכנסו בשערי האולפנא בעפרה ליום לימודים ראשון .

40 שנה אולי 50 שנה חלפו מהיום  שעזבו את ספסל הלימודים . הכיסאות השתנו, הילקוט שונה, כלי הכתיבה התרבו.. הרבה דברים כבר לא כמו שהיו בעבר (במקום השתנו מאז) אבל חדוות הלמידה ואהבת הספר נשארה כמו פעם.


מחזור א' של כיתת הוותיקים יצא לדרך עם  30 תלמידים ותלמידות מיישובי בנימין
בני 62-87 במסגרת המיזם הארצי "חוזרים לבית ספר".


תכנית "הקשר הרב דורי" ראשונה במרחב בנימין! מתקיימת מידי יום שני  בבהשתתפות תלמידות האולפנא משכבות י' ו-י"ב' עם הוותיקים . מדהים לראות את הקשר מתפתח לאט לאט בין השניים ע"י שיח וחוויות משותפות.
את המפגש הראשון ייחדנו לתיאום ציפיות הכרות וגיבוש הקבוצה .
הנושאים בהם עסקנו  הם: שמי וארץ המוצא שלי. ביום פטירתה של רחל אמנו התייחסנו לנושא של אמא ואימהות . כפי שכתב יורם מהוותיקים.." המפגש הבין דורי ממש מרגש. 


הנושא שדברנו עליו בקבוצה בין הותיקים לבנות היה מעורר ומרגש.

כשהבנות ביקשו ממני "לספר על אמי" , המחשבות והזיכרונות נדחקו לפרוץ מפי ללא כל הכוונה. נכנעתי לשטף המילים ואז לפתע לזכרה של אמי רבקה ולזכר טיפולה ויחסה האימהי אלי, לאחי ולסביבתה, העלו דמעות בעיני שנזלו על לחיי ללא מעצור.
     התפלאתי בלבי, איך אדם שהוא כבר סבא לנכדים, הוא כה רגשן. .... הרשתי ליזכרונות לשטוף את חדרי ליבי ללא מעצורים ועכשיו נשאר בי הרצון שאמא תופיע אלי לפחות בחלום...."


בנושא 'משחקי-ילדות' נפגשו הוותיקים לראשונה עם חדר מחשבים והתנסו ביצירת  מסמך .
התוכנית תורמת רבות גם לבנות  שנמצאות כבר לקראת היציאה לדרך –לחיים האמתיים. המפגש מהווה בשבילן הפוגה משגרת הלימודים העמוסה....מקום בו מחכימים ואוספים עצות מנסיון החיים..
הן באות בשמחה, מקשיבות בעניין  ופותחות את הלב להקשבה כנה ואמיתית
בעתיד בע"ה יתעדו הבנות  את הסיפורים האישיים  של הוותיקים באמצעים דיגטלים מתוקשבים.ואלו  יועלו לארכיון מוזיאון העם היהודי ובכך ירשם עוד פרק בהיסטוריה ובמורשת של עמנו.



את הדחיפה הגדולה להשקעה בתוכנית אנחנו מקבלים מהותיקים. כשאחת מהן מסכמת יום לימודים ואומרת "החיים שלי הם פלפל חריף!! ואתם החמצן שלי".."- אז גם אנחנו מקבלים מזה כוח, או כשכותבת אחת מהוותיקות מסרון בסוף יום לימודים : "תודה על יום מהנה! כל יום כזה הוא עוד זריקת מרץ לחיים בריאים!!"- אין שאלה בדבר נחיצות התוכנית והמשך הפעלתה.
שנזכה להמשיך לחבר חיבורים.


אליסה זילברשטיין/אולפנת עפרה


אין תגובות: