יום שלישי, 14 בפברואר 2017

בדימונה שבדרום נפגשים תלמידי "עמי אסף" עם הסבים והסבתות

מפגש הפתיחה התקיים ביום א' 11/12/16, ואחריו ההמשך...

המפגש הוכן במשותף עם התלמידים ובהתאם להצעותיהם.
הכנו עם הילדים ברכות עבור הסבים והסבתות. כל נכד/ה חיבר ברכה והוחלט להגישה יחד עם ורד וסוכריה. בנוסף, הכנו יחד עם הילדים שאלות לראיון של הסבא/תא  לקראת המפגש הראשון.
במפגש הפתיחה שהתקיים אחה"צ של יום א' 11/12/16, חיכתה למשתתפים - סבים וסבתות של התלמידים, קבלת פנים  חגיגית, עם כיבוד שהביאו הילדים ופרח שחולק לכל משתתף. הצגנו בפני המשתתפים את התכנית בעזרת מצגת  שהכנו, חשפנו אותם לתהליך המשותף עד לתוצר המצופה. צפינו בסרטונים העוסקים בחיבור הדורי וכולם מאד התרגשו. כל נכד/ה הקריא את הברכה שהכין והגיש אותה לסבו/תו וזה היה מאד מרגש.
קיימנו פעילות הכרות "טווים את הקשר" כל אחד הציג את עצמו והסביר את מקור שמו, כך נוצר לנו מארג מקסים של חוטים שלמעשה חיברו אותנו יחדיו למרות שכל אחד הגיע ממקום ורקע אחר אך לכולנו מטרה משותפת אחת.


לסיכום, חילקנו את לוח המפגשים והתחלקנו לזוגות למילוי טפסים חשובים.
למפגש הבא התבקשו כולם להביא תמונה המייצגת את ילדותם או בעלת ערך רגשי עבורם מן העבר, היכולה לשפוך אור על הסיפור שלו.
נפרדנו מרוגשים ושמחים לקראת המפגש הבא.

וכשזה הגיע פרשנו את כל התמונות שהביאו הסבים והסבתות על שולחן באמצע, ובאופן אקראי כל אחד נתבקש להרים תמונה שעניינה אותו ולשאול את בעל התמונה שאלות.

בעל התמונה סיפר אודות התמונה ומה מסתתר מאחוריה ואיך היא מתקשרת לסיפור העליה וההגעה לארץ ומהו הערך הרגשי עבורו. זה היה פשוט מקסים וכל משתתף התחיל כך את סיפורו באמצעות התמונה.
יש לציין שכבר במפגש הזה הרגשנו כיצד הקבוצה הולכת ומתגבשת כיצד אנשים צמאים לשמוע ולדעת ואת החיבור הנפלא בין הסבא/תא והנכד/ה.



ובמפגש השלישי - הגיעו כולם עם חפצים בעלי ערך עבורם, פרשנו את החפצים: בגד, כרך של עיתון שער לעולה, דגם של הטאג ' מאהל, כותש חיטה מרוקאי - מהרג', מפוח מרוקאי, תיבת תכשיטים ועוד.



הסיפורים אודות החפצים היו ממש מרתקים ולמדנו מהם רבות, על האנשים ועל התקופה.
בהתרגשות רבה עברנו אל המחשבים והתחלנו בכתיבת הסיפור, בהנחיית המורות.




כתבה: רחלי תורג'מן, מורה מובילה.
יחד איתה המורות: הדרי ומירב.
מנהלת ביה"ס: שלהבת בר-ששת.

אין תגובות: