יום רביעי, 25 במאי 2016

רשמים נרגשים של משתתפי חט"ב "אחרון הבילויים" ראשון לציון מהסיור במנהרות הכותל

ביום שלישי ט"ז אייר, 24.5.16 יצאנו לסיור במנהרות הכותל במימון בית התפוצות והמשרד לשוויון חברתי, כאות הערכה על הפעלת התכנית בבית הספר.
יצאו לטיול 12 תלמידים ו-4 מבוגרים. בתכנית עצמה השתתפו 19 תלמידים ו-11 מבוגרים. אילוצים שונים של בעיות בריאות של המבוגרים וחשש של ההורים לשלוח לטיול לירושלים מנעו מיתר המשתתפים בתכנית חוויה מעצימה ומרגשת.
יצאנו בשמחה לדרך כשאנו שרים משירי ירושלים בדרך בסיוע שירון שהכנתי מראש ובאדיבות הנהג שדאג למוזיקה. שתי הסבתות שיצאו עמנו שתיהן ירושלמיות במקורן , כך שהרווחנו גם סיפורי ירושלים מהעבר. פגשנו במדריכה מרים, אישה לבבית, ומקצועית שהעבירה את ההדרכה באופן מרתק וקולח.
התחלנו במבוא קצר, בסיור במנהרות ובהפעלה אינטראקטיבית חדשה-"מסע בזמן" שבו נטלו התלמידים חלק פעיל בהבנת ההתרחשויות ההיסטוריות שעבר עם ישראל מאז חורבן הבית ועד היום, כשהם חוקרים את תולדות משפחתם. לאחר מכן נערך סיכום קצר ובו שיתפו הילדים מחוויותיהם בסיור.
 אחד התלמידים אמר שהוא מאוד לקח כמסר את המשפט האחרון בהפעלה שבו השחקן אמר לצופים-וכעת אתם תכתבו את הסיפור שלכם-הוא אמר שהבין את האחריות שלו לכתוב את הסיפור בהמשך.
ילדה אחרת דיברה על כך שהבינה יותר מקרוב מה עבר על משפחתה. אחר כך כתבו הילדים פתקים עם בקשות להטמין בכותל והשקיעו בכך זמן ומחשבה ברצינות רבה. התפזרנו לזמן קצר לכותל, זמן בו ניצלו הבנים להנחת תפילין עם אחד הסבים והבנות בקריאת פרקי תהילים.
חזרנו הביתה עם הרגשה שחווינו חוויה משמעותית ומעצימה. תודה רבה על ההזדמנות הנוספת שהייתה לנו למפגש עם המבוגרים ולחוויה משותפת.

תודה על החוויה המשמעותית והחשובה הזו.

עדנה כהן, מובילת התכנית בביה"ס.




אין תגובות: