יום שלישי, 24 בנובמבר 2015

חט"ב "הראשונים" - בית ספר השראתי מציג: ללמוד היסטוריה עם השראה



זה מכבר נפתחה לה שנת לימודים חדשה, ועמה גם רוח עשייה רעננה ומחודשת של המורה המסורה מובילת התכנית דליה בר און, שפתחה את השנה השלישית של תכנית הקשר הרב דורי בחטיבת הביניים "הראשונים" - בית ספר השראתי, בגני תקווה. 
מודל הפעלת התכנית של החטיבה מסמל יותר מכל את ערכי ההתנדבות והחיבור לקהילה – גם המורה דליה וגם התלמידים מגיעים על חשבון זמנם החופשי בשעות אחה"צ, בהתנדבות וברוח רצון, אל מועדון הקשישים היישובי , מועדון "ביתנו", בהנהלת מירה אהרון.

"המורה דליה מגיעה בכל פעם למועדון ומלהיבה את הקשישים, ואיתה קבוצת הילדים המקסימים, שאת חלקם אנו מכירים מהתנדבות בשנים קודמות. אני שמחה מאד על המשכיותה של התוכנית ואנחנו בהתרגשות וציפה בימי שני לקראת בואם", תיארה מירה.






לפני כשבועיים החלו מפגשי ההתנדבות. למפגש הראשון, הגיעו מעט מהוססים 7 תלמידים אשר פגשו במועדון 14 חברות נלהבות, ממתינות ומצפות לבאות. ויש למה לצפות! בתכנית הדרכות על מחשב, על סמארטפונים, התנסות בתוכנות מחשב ובכלים דיגיטליים והוואי משותף מלא הומור וצחוק.





לאחר הטבילה הראשונית לא הסתפקה דליה בשיווק מפה לאוזן והחליטה לעבור בין הכיתות לגיוס סבב תלמידים נוסף. והמהלך נשא פרי. במפגש השני, שהתקיים אתמול, הגיעו 17 תלמידים
והחברות במועדון היו נרגשות ומרוצות מאד שזכו כל אחת לחונך אישי (ואפילו שניים).


המפגש עסק בנושא "מכירים את השורשים". התלמידים שמעו מפי הגימלאיות על ארץ מולדתן  על עירן, היכן התגוררו: הרחוב, הבית ובית הכנסת. האזרחיות הוותיקות הקלידו את הפרטים בקובץ wordוביחד עם החונכים הצעירים ניווטו ברזי האינטרנט והכלים הדיגיטליים - איתרו יחד את העיר והבית בעזרת Goggle Maps  ו - Google Earth, וערכו תוך כדי שיעור מרתק בלמידה משותפת של הסטוריה, גאוגרפיה וחברה, בדרך חווייתית, מעוררת השראה ובעיקר מחוץ לקופסה.




התלמידים גילו נכונות רבה, סבלנות אין קץ, פיזרו חיוכים והעניקו שעה וחצי של אמפתיה לחברות המועדון. האווירה הנעימה העלתה חיוכים רבים ועשייה משותפת מפרה. וכעת נותר רק לצפות למפגש הבא.


בהצלחה לדליה ולקבוצת הקשר הרב דורי שלה.

אין תגובות: