יום רביעי, 13 במאי 2015

כתבה שהתפרסמה השבוע באשדוד10, עיתון מקוון מקומי ונפוץ

יש שיבוש שלא באשמתי בהגדרת תפקידי...

 פורסמה הכתבה באשדוד 10 מצרפת קישור😍
http://ashdod10.co.il/חינוך/פרויקט-חשוב-ומרגש-בבית-הספר-אמירים

פרויקט חשוב ומרגש בבית הספר "אמירים"
בית הספר "אמירים" באשדוד החליט להצטרף לפרויקט הרב דורי של בית התפוצות ובו תלמידי כיתה ו' בבית הספר נחשפו לסיפורים המרגשים של הדור הותיק. 'בתמורה' לכך, התלמידים לימדו את חבריהם הותיקים-חדשים על כל מה שמחשב יכול להציע ויחד הם כתבו את הסיפורים האישיים של כל אחד ואחד מהם והפיצו אותם באתר בית התפוצות
בר רבינוביץ | שני, 11 מאי 2015 20:16
בדור הנוכחי, בזמן שהילדים של כולנו יושבים מול מחשבים מרצדים וסמארטפונים למיניהם, בלי קשר עין ובלי דיבור מעמיק עם כמעט אף אחד ובמיוחד עם הדור הותיק, החליטו בבית הספר "אמירים" (רובע י') לקחת יוזמה ולהצטרף לפרויקט "מזקנים אתבונן" של בית התפוצות.
במהלך הפרויקט, 19 תלמידים מכיתה ו' בבית הספר נפגשו אחת לשבוע עם 8 תושבים מבוגרים. התלמידים מנחים ומלמדים את המבוגרים על השימוש מחשבים וב"תמורה" לכך, המבוגרים מספרים את סיפור חייהם המרתק לתלמידים. לאחר מכן, הסיפור עולה על הדף ומפורסם באתר בית התפוצות. כך יוצא, שהתלמידים הצעירים מתחברים לדור הותיק ונחשפים לסיפורים האישים הקשים והמתרתקים של כל אחד, המבוגרים לומדים  כלי חדש וחשוב כמו מחשב ובנוסף, סיפורם האישי מתועד ומופץ לעיני כל.
בחודש שעבר נערך מפגש מסכם ובו התלמידים וחלק מהוריהם, המבוגרים, צוות בית הספר ורכזת מבית התפוצות נפגשו וסיפרו על החוויות מהפרויקט.
במהלך המפגש, סיפרו התלמידים על החיבור החזק עם המבוגרים. אחד התלמידים, יורן, שסבתו הצטרפה לפרויקט סיפר: "למדתי הרבה על סבתא שלי ועל העלייה שלה ממרוקו". תלמיד נוסף, עידן סיפר על הלימוד על סבתא-רבא שלו שניצלה מהשואה, אימו שנכחה במפגש התרגשה עד דמעות מהסיפורו.  תלמיד נוסף אף חיזק וסיפר כי הוא אינו רואה את עמיתו לפרויקט כ"מבוגר" אלא כחבר לכל דבר.
אבי בוגנים, תושב אשדוד בן 70 שהשתתף בפרויקט סיפר על הייחודיות של בית הספר "אמירים": "ניסיתי את הפרויקט במקיף אחר באשדוד ולא הסתדרתי. בבית הספר כאן זה היה תענוג, התלמידים חכמים וטובים. לא להאמין שאלו תלמידים בכיתה ו'".
מי שהובילה את הפרויקט היא לימור בן-ארי שסיפרה ל"אשדוד 10"  על הסיפורים המרגשים מכלל התפוצות "יש כאן תושבים ממצרים, מרוקו, ברית המועצות, תונסיה ועוד. מעבר לסיפור האישי, זאת ההיסטוריה של העם שלנו והחיבור של התלמידים אליו".
מנהלת בית הספר, מיכל שוהם שיבחה את התלמידים, המבוגרים ואת הפרויקט שמחדש את הקשר בין הדור הצעיר לדור הותיק ואף הבטיחה "זאת תהיה מסורת בבית הספר".
רכזת דרום מבית התפוצות, ניצה דה-פורטו סיכמה: "בית הספר "אמירים" הוא המודל המושלם לפרויקט הרב דורי".
תוכלו להחשף לסיפורים המרגשים באתר בית התפוצות בכתובת: http://www.ravdori.co.il/Home.aspx



אין תגובות: