יום רביעי, 15 באפריל 2015

כך סכמו עומר ואראל את התכנית בביה"ס הדר השרון


 "הקשר רב דורי"




בבית ספרנו, "הדר השרון", התקיים בשכבת כיתות ו', פרויקט בשם "יזמות". כל אחד מתלמידי כיתות ו'  השתתף והיה פעיל באחד מששת המיזמים הבאים: סרטון תדמית – בהנחיית ברק רחמוט , יוצאים אל הטבע – בהנחיית אני עופר, ימ"י – בהנחיית נעמה מזור, בנות מצווה – בהנחיית ענבר ישראלי, חונכות הכיתה הקטנה – בהנחיית ליאת קלפוס, ספר מחזור  - בהנחיית יעל סנדרוביץ' והקשר רב דורי – בהנחיית איילת שחק ובעזרתה של עידית מגן.
    
אנו השתתפנו במיזם  הקשר הרב דורי ורצינו לספר לכם על חוויותנו מהמיזם;
הסבים והסבתות של הילדים המשתתפים במיזם הגיעו מכל הארץ כדי להעשיר אותנו בסיפורי עברם. כל זוג (התלמיד והמבוגר) בחר שלושה נושאים שעליהם הוא סיפר בסיפורו.
העבודה כללה שבעה שלבים:

1. בחירת הסיפור שאותו רצינו לכתוב: המבוגרים והנכדים חשבו ומצאו נושא וסיפור שעניינו את התלמיד והיו קשורים לעברו של המבוגר.
2. מציאת תמונות הקשורות לסיפור שבחרנו באתרים באינטרנט ובאלבומי התמונות הישנים.
3. טופס תיעוד סיפור, שבו מילאנו את הפרטים עלינו ואת הפרטים המקדימים על הסיפור, כגון: הנושאים והתמונות שאנו רוצים שיופיעו.
4. כתיבת הסיפור שבו המבוגר מספר לנכדו את אחד מסיפורי עברו הקשורים לנושאים שבחר.
5. הוספת מילון מילים שהתלמיד למד במהלך העבודה וציטוטים מתוך הסיפור.
6.  בניית המצגת: בבניית המצגת השתמשנו בסיפור הכתוב, אותו קיצרנו במעט, הוספנו תמונות, אפקטים ומעברים כדי שהמצגת תמשוך את העין ותהיה מעניינת.
7. העלאת הסיפור לאתר בית התפוצות והעלאת המצגת לאתר בית הספר.
בסיום התהליך אנו, משתתפי המיזם, ניסע לסיור בבית התפוצות בתל אביב כדי להציג את עבודתנו בפני משתתפי המיזם מבתי ספר בכל הארץ.
אנו רוצים לציין כי נהנינו מאוד במיזם וכי אנו שמחים שלקחנו חלק בפרויקט זה ומרגישים שלמדנו רבות על עברם של הסבים והסבתות שלנו. במהלך הפרויקט חיזקנו מאוד את הקשר איתם והפכנו אותו למיוחד יותר, כי ככל שאתה יודע יותר על אדם הקרוב אליך, אתה מכיר אותו ולומד אותו כי בכל זאת.. האחר הוא אני!

רצינו להודות לאיילת שחק ועידית מגן שגרמו לחוויה הזו להיות עמוקה ומשמעותית יותר לשני הצדדים (המבוגר והתלמיד). למדנו רבות מדרך עבודתן ומההשקעה הרבה בכל תלמיד ותלמיד. אנו מרגישים כי בזכותן יצרנו עבודות מעמיקות, מרגשות, אסטתיות ומלאות תוכן!
בתודה, ילדי הקשר הרב דורי Y

כתבו:
עומר הכהן ואראל ערמון
כיתה ו'5


אין תגובות: