יום חמישי, 16 באפריל 2015

קשר רב דורי באלקנה - כיצד הכל התחיל


בתאריך כ"ה בניסן, 14.4.15, התקיים מפגש מרגש באודיטוריום במכללת "אורות ישראל"  בסימן הקשר הרב דורי – מזקנים אתבונן. 

"כמדי שנה נוהגת מועצת אלקנה בשיתוף עם מועדון 50 + להזמין לפני ימי הזיכרון לעמנו הצגה הנוגעת לנושאי שואה וגבורה או סיפורי גבורה ושכול ממלחמות על תקומת ישראל בארץ ישראל. השנה נציג  באלקנה את ההצגה "אסונות וניסים" העוסקת בעבודת "שורשים" שעורך נכד  החוקר את סבו על תולדותיו ותולדות משפחתו.

הערב כולו וההצגה הוקדשו לזכרו של השר לאזרחים ותיקים, אורי אורבך ז"ל,  שיזם את ראשית תהליך הקשר הרב דורי באלקנה בשיתוף עם בית התפוצות.

הערב נפתח במילותיו של  ראש המועצה המקומית, אלקנה , אסף מינצר. אסף סיפר איך הכל התחיל? לפני כשנה, השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך ז"ל ביקר באלקנה וסיפר להם על התכנית קשר רב דורי. מפה יצאה השנה התכנית לדרך באולפנה. משתתפים בתכנית, כ- 20 תלמידות מכתות ז' יחד עם סבתות בנות היישוב.

ראש המועצה, אסף הביא את ברכתו והודה לכל השותפים לתכנית במשרד לאזרחים ותיקים, משרד החינוך ובית התפוצות. למרכזת התכנית ואחראית על קבוצת המבוגרים, מטעם עמותת 50+  - שרה ברוקנטל למנהלת מחלקת החינוך – פועה כהן, למנהל האולפנה – הרב אריה מילס למורה מובילה באהבה ובחום – אביגיל מאירוביץ' ולתלמידות היקרות.

מר שלום בוחבוט , מהמשרד לאזרחים ותיקים  ציין, סיפר על תרומתו הרבה של השר אורבך  בתכניות ומיזמים רבים, למען האזרחים הותיקים.

צביה מינצר, יוזמת הערב והרוח החיה, יו"ר עמותת גיל הזהב באלקנה ומועדון 50 פלוס. ברכה את תלמידות בית הספר, שזכו למחיאות כפיים חמות מכלל המשתתפים בערב זה.  צביה משתתפת בתכנית יחד עם נכדתה. צביה יצאה בקריאה חמה להרחבת הפעילות באלקנה בשנה הבאה, בבתי הספר הנוספים.

תמי גרין, מנהלת התכנית, הקדישה מילים חמות לאורו של אורי. תמי סיפרה על השם לספר, שלא נכתב, שאורי נתן לתכנית הקשר הרב דורי: "משיני חלב לשיני זהב". היא סיימה בציטוט מספרו של אורי אורבך ז"ל "מתקן החלומות":
"רעיי בני הכפר, שכניי, ידידי
תוכלו לתקן חלומות בלעדי.
זה אפילו מומלץ וכדאי."

אחרון הדוברים היה השחקן אלברט כהן, שסיפר על ההצגה "אסונות וניסים" העוסקת בנושא הקשר הרב דורי: עבודת "שורשים" שעורך נכד החוקר את סבו על תולדותיו ותולדות משפחתו.





עוד על התכנית באלקנה בפוסט בבלוג




אין תגובות: